Take a fresh look at your lifestyle.

AFACEREA CU MODA

Când directorul de creație de la Burberry, Christopher Bailey a lansat, în 2016, conceptul „see-now-buy-now”, a despărțit lumea modei în două tabere de convingere. Doi ani mai târziu, s-au alăturat conceptului tot mai multe mărci. Iar colecțiile de bărbați și femei sunt prezentate tot mai des împreună.

AFACEREA CU MODA 1AFACEREA CU MODA 2

De mult se evidențiau schimbări în lumea modei. Pentru a înțelege transformarea de atunci, trebuie privit în trecut, deoarece mult timp showurile de modă au fost ocazii de cumpărare, la care aveau acces un număr mare de jurnaliști aleși. Odată cu apariția internetului și a telefoanelor smart, a blogger-ilor, influencer-ilor și a celebrităților la show, s-au schimbat foarte multe. Astăzi, prezentările de modă se transmit live și pozele se trimit foarte repede peste tot în lume și astfel le trezește pofta cumpărătorilor.

Alergatul împotriva timpului În urmă cu doi ani, când a prezentat directorul de creație de la Burberry prima colecție „see-now-buy-now” la săptămâna de modă londoneză, atenția a fost mare. A fost prima dată când a fost prezentată o colecție, al cărei look a putut fi cumpărat imediat după prezentare. O inovație spre deosebire de calendarul de modă de până acum, unde abia după prezentare se produce colecția și durează patru – șase luni până să fie gata pentru vânzare. Fast-fashion, agitația și experiența instantanee sunt cuvintele cheie de la care a pornit acest plan de minimalizare a perioadei dintre show și vânzare, pentru că de mult nu se mai limitează cultura noastră „to go” doar la o cafea. Tot mai mulți consumatori ai generației millenial doresc cu disperare o disponibilitate imediată în toate diviziile. Dar noul principiu nu are doar avantajul  „cunoscători-cumpărați-imediat” – chiar imitatorii sunt învinși astfel. Pentru că între prezentare și vânzare trec câteva luni, ofertanții mai ieftini apar pe piață cu copiile lor interpretate de cele mai multe ori înaintea colecției. Prin intermediul conceptului „see-now-buy-now”  întrecerea este inversă. Cel puțin parțial, pentru că nu întotdeauna sunt disponibile toate piesele colecției.

AFACEREA CU MODA 3

No risk no fun?

Faptul că noul concept a fost practicat tocmai de marile firme, nu este o coincidență. Pentru că cine deține câteva magazine și astfel depinde puțin sau deloc de vânzări, este clar în avantaj. Deoarece riscul conceptului „see-now-buy-now” este evident, pentru că se produce înainte, și se vinde oamenilor imediat după prezentare. Un risc necalculat pentru firme mici fără piață proprie de desfacere, pentru că cine știe dinainte ce doresc de fapt cumpărători la final?

Mixed!

Pe lângă Burberry tot mai multe firme precum Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Ermenegildo Zegna și multe altele mizează pe formele noi de prezentare. Dar există și persoane care s-au întors. Tom Ford, unul dintre cei mai înfocați susținători ai principiului, pentru colecția primăvară-vară 2018, s-a întors la calendarul clasic de modă. Motivul? Probleme de expediere care au dus la pierderi monetare. Dar nu numai principiul „see-nowbuy-now” îi determină să schimbe lumea modei, ci și faptul că tot mai multe firme prezintă împreună colecția pentru femei și bărbați, precum Gucci, DSquared2, Diesel Black Gold, Balmain, Trussardi, pentru a enumera doar câteva. Dar un lucru e sigur, pe această cale se economisesc mulți bani. Ca urmare a atenuării ordonării pe sezoane și repartizării specifice sexului suntem în continuare nerăbdători să vedem în ce direcție se dezvoltă lumea modei în următoarele luni și în următorii ani.

Fotos: Shutterstock

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More