Take a fresh look at your lifestyle.

«Blogger și Influencer nu sunt una și aceeași pereche de pantofi»

Blogger ești atunci când faci o pagina web pe care publici conținuturi personale legate de o anumită temă preferată. Influenceri sunt colaboratorii de păreri digitale și se găsesc pe toate platformele sociale – chiar și dacă dețin un blog. Ești influencer odată ce părerea ta a avut o influență asupra unei terțe persoane.

Tema marketing-influencer a devenit extrem de actuală în ultima vreme. Iar în sezonul călătoriilor, aceasta are o mare influență asupra atitudini de travel. Astfel apar și numeroase cazuri de publicitate strecurată ilegal.

«Blogger și Influencer nu sunt una și aceeași pereche de pantofi» 1

TripAdvisor, Holidaycheck și aprecierile de pe platformele de rezervare, precum Booking au contribuit la faptul că multe sugestii pentru un concediu plăcut sunt preluate din rețea de la persoane private, bloggeri sau influenceri. Colaborarea cu bloggeri sau cu influenceri face parte astăzi din marketingul unui hotel sau resort. Nu doar cifrele decid la alegerea influencerului potrivit. În cazul unei alegeri, mulți țin cont de calitatea articolului, fie el text sau fotografie. Pe lângă numărul urmăritorilor și rata de interacțiune cu comunitatea este decisivă. Și nu în ultimul rând se ține cont dacă partenerii reflectă temele ce se vor a fi transmise pentru a putea să fie abordată grupa dorită.

Din păcate, sunt mulți care sar pe scara influencerilor și nu dau înapoi nici de la profilele false pentru a ajunge la călătorii ieftine. Ar trebui să se verifice bine dacă o cerință este serioasă. În timp ce un jurnalist se entuziasmează pentru o temă și se dedică acestei teme cu libertatea redacțională, mulți influenceri se stabilesc greu și doresc cât mai multă libertate pe timpul șederii lor. De aceea, balanța dintre succesul de marketing dorit și creativitatea partenerului nu este întotdeauna simplă. Și în cazul acesta trebuie să se definească clar scopurile proiectului. Și dacă acestea sunt prea îndepărtate una de cealaltă, atunci nu ar trebui să se țină cont de numărul de urmăritori, ci ar trebui refuzat partenerul.

Prin completarea unui formular de acreditate poți stabili repede, la care blogger/ influencer există interes. Un alt pont: să urmărești, pe lângă numărul de followers, și profilul influencerului: putem să ne identificăm, ca marcă, cu profilul influencerului și – mai important – se vor regăsi oare oaspeții noștri aici? Dacă aceste aspecte sunt stabilite, atunci se poate lua în
considerare o colaborare.

De ce se preocupă tribunalele, societățile și comunitatea social-media
Societățile, tribunalele și bineînțeles comunitatea social-media sunt preocupate de o definire corectă a reclamei prin influenceri, pe platformele social-media. În ultimul timp, au devenit publice multe cazuri care au primit preaviz pe Instagram din motive îndoielnice pentru afirmarea unor „postări de publicitate strecurată ilegal”, pentru că postările ar fi fost plătite și astfel ar fi trebuit să fie catalogate ca reclamă.

Ce trebuie avut în vedere?
Dacă influencerul lucrează în interes de serviciu, atunci el este obligat corespunzător. Bineînțeles că trebuie etichetat doar ceea ce este plătit sau unde conținutul este motivat din punct de vedere economic, unde s-a scurs o contraprestație pentru un anumit conținut. Este indiferent dacă sunt bani sau contribuții în natură atâta timp cât societatea publicitară „își cumpără” o postare. De aceea, o părere adevărată, care nu este motivată din punct de vedere economic, este total inofensivă.

De exemplu, un blogger de călătorie care primește o noapte de cazare gratis pentru a posta despre un hotel conținuturi frumoase pe Instagram sau pentru a se eticheta acolo, este considerat
că primește o contraprestație pentru postare sau etichetare, deci are o obligație. În schimb dacă savurează noaptea într-un hotel frumos, a plătit singur și nu a obținut nici o contraprestație,
totuși recomandă hotelul urmăritorilor lui, atunci acest lucru nu reprezintă o obligație la comentarii.

O delimitare clară este grea în anumite cazuri. Dar se poate ține cont de două aspecte: dacă primesc ceva (bani sau un avantaj economic) există o obligație de etichetare; dacă fac ceva din proprie inițiativă, fără motivații economice și fără indicații, este de regulă inofensiv.

Cum arată o recenzie adevărată?
O recenzie adevărată este transparentă și arată în așa fel încât acele persoane cărora te adresezi să vadă astfel și reclama. În cazul obligației de etichetare se ține cont și de cum ar putea înțelege adresantul conținutul, ca reclamă sau ca părere redacțională.

Conform unei hotărâri judecătorești denumirea #sponsored by nu ar trebui să ajungă, pentru că userul nu poate prelua motivația de reclamă. Dar denumirile precum #Ad și #Sponsoredby îndeplinesc pe deplin cerințele pentru obligația de etichetare.

Cu toate acestea, pentru etichetarea din reclamă este valabil principiul “cu cât mai clar, cu atât mai sigur”. Prin urmare, sunt oferite expresii foarte clare precum reclamă, afișarea anunțurilor, cel puțin acelea care nu au fost contestate de către tribunale.

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More