Take a fresh look at your lifestyle.

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS – Se poate trăi din blogging?

Premiile celebre, festivalele de film, evenimentele VIP, toate sunt adunate pe o platformă a vanităţii şi a mondenităţii, într-un spectacol. Ca ĩntodeauna, protagoniștii sunt staruri şi fotomodele. Dar aceştia ĩşi ĩmpart covorul roşu cu ĩncă o specie: Digital Influencer. Motivul: milioane de urmăritori au ĩncredere ĩn Influencers și se lasă ghidați de gustul lor ĩn achiziţionarea produselor. Şi Influencerii ĩşi ĩncarcă harnici conturile: un selfie aici, un selfie acolo… ah, şi această poşetă este bestială!

Ei ĩnșişi sunt produsul
Felul jobului are multe denumiri: Blogger, Digital Entrepreneur, Digital Influencer sau «Fashion-Influencer», cum e scris pe multe conturi. Ĩn reţelele sociale, actorii şi-au făcut o comunitate de fani. Cine are multe Likeuri pe Facebook şi mulţi urmăritori pe Instagram este un oaspete văzut pe covorul roşu al acestei lumi. Arunc o privire pe contul de Instagram al Alinei Ceaușan care, conform datelor ei, este unul din blogurile de modă de top din România: vedem o fată cu păr blond şi buze cărnoase, care apare ĩn aproape fiecare poză ĩn diferite ipostaze şi ţinute. O poţi vedea cu o poşetă Yves Saint Laurent şi High Heels sau ĩntr-o altă poză cu o bentiţă Gucci şi sub ea stă scris „Strawberry Fields 4evah.And #Gucci #AcGoesToMilano #MFW # @gucci. A plăcut de 690 de ori. Alina este antreprenoare. Produsul ei: ea ĩnsăşi. Mă ĩntreb ĩn cazul acesta: câte românce işi permit o ţinută Gucci, o poşetă Louis Vuitton sau o rochie Versace? Numai un număr foarte mic are această capacitate. Dar spre fericire, aici se găsesc copii perfecte după aproape toate produsele de lux, pe care şi le poate permite oricine.

România ĩn ascensiune
Ĩn România, moda pentru prezentarea proprie pe reţelele sociale a apăut acum cinci ani. Ĩn urmă cu şapte ani, ĩn timp ce marile mărci din SUA au descoperit pentru ele Hypeul Influencerului, corporaţiile s-au unit şi şi-au lărgit orizontul, ĩn România abia atunci se descoperă cu adevărt potenţialul de Blogger pentru industria de publicitate şi marketing. De acest lucru au profitat atât anteprenori cât şi Influenceri. Pe plan internaţional, cele mai cunoscute poveşti ale scenei sunt Chiara Ferragni, Kristina Bazan şi Rumi Neely pe lângă Xenia Tchoumi. Ĩn România sunt Laura Cosoi, Dana Rogoz sau Alina Ceaușan. Pe o parte aven garda veche – Bloggeri, care au acumulat deja nişte ani de experienţă, care ĩşi câştigă existenţa din aceasta şi de cealaltă parte Newcomers – care au fost inspiraţi de blogurile internaţionale şi care vor să se exprime online şi să ĩmpărtăşească lumii părerile lor despre modă, estetică, călătorii şi mai mult.

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS - Se poate trăi din blogging? 1

Alina Vlad (alinavlad.com) este, printre altele, o persoana creativă care susţine pe blogul ei stilul AV. Cu o diplomă în finaţe şi resurse umane a început în anul 2014. Astfel, hobbyul a devenit ocupaţie. Alina vizitează prezentări internaţionale de modă prin toată lumea şi colaborează cu mari case de modă.

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS - Se poate trăi din blogging? 2

Unul din cei mai tineri blogări este Corina Birca (onchampselysees.com). Studentă, jurnalistă şi membră a stafului de la Bucharest Fashion Week este doar de puţin timp activă ca blogheriţă.

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS - Se poate trăi din blogging? 3

Ana Morodan (anamorodan.com) este cea mai experimentată blogeriță de modă din România. Ea a fost prima care a pornit în ţară un Style-Blog personal şi şi-a asumat astfel un risc. Bobul său întunecat, buzele roşii şi ochii de pisică au devenit imaginea sa de neînlocuit.

«Rezultatul unei munci grele»
«Lumea crede că jobul meu este aşa uşor şi că port doar haine frumoase şi fac poze. Dar ce se vede pe contul meu este rezultatul unei munci grele», spune Xenia Tchoumi. «Eu am ĩnceput cu călătorii, artă şi modă», spune fata de 29 de ani. Companiile aeriene şi firmele de turism au lăsat-o să călătorească gratis, ĩn schimb ea a scris rapoarte despre experienţa trăită şi a postat fotografii. Cu cât publica mai mult pe Facebook şi pe blogul ei, cu atât primea mai multă atenţie. «Pe parcursul unui an am primit un milion de Likeuri pe Facebook ». Bilanţul Xeniei ĩn 2017: 5,7 milioane de Likeuri pe Facebook, un milion de abonaţi pe Instagram, 40.500 urmăritori pe Twitter, 16.666 abonaţi pe YouTube. Din acestea se fac banii.

Interesant de la 5.000 de urmăritori
Scena bloggerilor este diferită când este vorba de finanţele lor. Un Digital Influencer este interesant de la 5.000 de urmăritori. Pentru majoritatea, angajamentul cu mărcile este doar un venit suplimentar. Puţini trăiesc ĩn România efectiv din activitatea de blogger. Şi mulţi Influenceri nu câştigă aşa mult cât s-ar putea câştiga. Diferite studii s-au ocupat cu această temă. Un sondaj realizat ĩn urmă cu puţin timp, dezvăluie ce venut au bloggerele de modă. Conform acestuia, 65 % câştigă bani cu blogul lor. Doar trei procente pot câştiga 1000 până la 2000 Euro pe lună. Un venit ĩntre 3000 şi 5000 Euro pe lună este atras doar de două procente. Studiul ajunge la concluzia că bloggerele câştigă ĩn medie 355 de Euro pe lună – deci nu se poate trăi din asta. Iar ĩn România, aceste numere sunt poziţionate şi mai jos.

Dacă un Influencer cooperează cu o marcă, atunci există diferite posibilităţi de plată: Blogspots, Video, hiperlinkuri, amintirea mărcii sau a produsului ĩn text sau per Hashtag. Aici variază mult onorariul. Conform bloggerelor ĩntrebate, se pot face următoarele catalogări: postările video aduc 1300 Euro pe lună, Advertorials se plătesc ĩntre 50 şi 1000 Euro pe postare. Hiperlinkurile costă ĩn medie 240 Euro şi postările pe Instagram, Facebook sau Pinterest aduc ĩn medie 155 Euro.

Cât de mult colectează Kardashienii pentru o postare pe Instagram?

Ar trebui să luați în considerare modul în care vă puteți îmbunătăți în continuare abilitățile media sociale când citiți acest lucru. Kardashian-Jenners sunt considerați factori valoroși pentru Instagram, unde mărcile plătesc sume de șase cifre, pentru o singură contribuție.

Firma de marketing digital Talent Resources organizează multe oferte pentru Familia-Reality- TV, spunând că unele companii plătesc până la 500.000 de dolari pentru accesul la 9.4 milioane de sustinatori Kim Kardashian pe Instagram,  în timp ce surorile Kloe și Kourtney cistiga până la 250.000 $ (au 64.1 milioane sau 54.3 milioane de sustinatori).

Tânăr şi de succes
Krizina Bazan este un exemplu de paradă: 2,6 milioane de abonaţi Instagram, 2,1 milioane Likeuri pe Facebook. Acest lucru valorează bani. Bazan se poate baza pe un venit impunător: La două milioane de urmăritori pe Instagram solicită 5000 Euro pentru fiecare postare sponzorizată. Postările pe mai multe platforme aduc până la 10.000 Euro. Sursa principală de venit sunt rezervările ca imagine a mărcii, numite « Buyouts » şi comisioanele prin marketing afiliat. Blogul ei poate obţine până la zece procente din valoarea coşului de cumpărături, dacă o cumpărătoare ajunge prin intermediul ei ĩn Onlineshop şi cumpără de acolo: «Asta aduce până la 15.000 Euro pe lună.»

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS - Se poate trăi din blogging? 4

Numărul 1 ĩn lume, Chiara Ferragni, are pe Instagram 8,1 milioane de abonaţi şi pe Facebook peste un milion. Sursa ei principală de venit este propria linie de pantofi şi modă, cu care anul trecut a făcut aproape zece milioane de dolari. Pe lângă aceasta, tânăra de 29 de ani este şi imaginea diferitelor campanii.

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS - Se poate trăi din blogging? 5

Laura Maria Pentelescu (travelinfashion.com) i-a dat viaţă blogului în 2015, pentru a-şi împărtăşi ideile şi stilul.

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS - Se poate trăi din blogging? 6

Luana Codreanu (lastminutecouture.com) este fondatoarea blogurilor cu acelaşi nume. Ea doreşte să îşi ţină la curent urmăritorii cu toate „Last-Minute-Trends”, locuri cool şi oameni moderni.

Fani cumpăraţi?
Dar cât de reali sunt urmăritorii, fanii şi Likeurile Influencerilor? Pe Facebook se poate verifica provenienţa urmăritorilor, mulţumită instrumentelor «LikesCheck». Comunitatea Kristinei Bazan este alcătuită astfel: cu 10,1 procente a obţinut cele mai multe Likeuri din India, urmată de Pakistan şi de Filipine. Asemănător arată şi la Xenia: India este locul ĩntâi, urmată de Pakistan şi Mexico. Şi la actorii noştri români este suspect: foarte mulţi următori cu nume nu tocmai româeşti. Nu este clar dacă urmăritorii sunt reali sau cumpăraţi. Dacă aş fi un antreprenor şi aş dori să promovez ceva ĩn România, ceva cu o postare, sau să vând ceva ce mi-ar aduce mii de urmăritori din ţări exotice?

Ĩn cazul Instagramului se poate deduce, pe baza relaţiei urmăritor – like, dacă comunitatea de fani este reală sau nu. Dacă numărul de Likeuri este mai mic ĩn comparaţie cu cel al urmăritorilor, atunci există suspiciunea că nu decurge totul aşa cum trebuie. De curând au fost verificaţi şapte milioane de urmăritori. Concluzie: aproape 31 de procente din persoanele care urmăresc Influenceri sunt ireali – deci este vorba de profile ĩn spatele cărora nu se află o persoană reală. Pe mine nu mă miră procentul ridicat de profile false pentru că mai mulţi urmăritori înseamnă, pentru Influencerii profesioniști, mai mult venit prin reclamă.

Pe Instagram există două feluri de urmăritori falşi. Pe de o parte sunt profile ĩn spatele cărora nu se află o persoană reală. Aceştia pot fi descoperiţi ușor deoarece utilizatorul nu are poză de profil, nu se vede nicio activitate pe pagină, contul nu are proprii lui urmăritori şi astfel urmăreşte multe persoane. Pe de altă parte, există posibilitatea să dea Like la postările altor utilizatori ĩn speranţa că astfel va primi şi el Likeuri şi urmăritori. Este posibil ca cu ceva bani să cumperi multe clicuri şi urmăritori. Ĩn cazul acesta este vorba de persoane reale, care trăiesc deseori ĩn India, Rusia sau Brazilia. Chiar şi cei mai sinceri Instagram-eri nu pot ĩmpiedica să fie urmăriți de profile ĩn spatele cărora să nu se afle o persoană reală. Printre altele există Bots care produc Fake-profile automat pentru a urmări pe cineva. Deseori acestea sunt conturi Spam. Agenţiile mari de publicitate reacţionează deja şi analizează fiecare profil şi ştiu exact cine are urmăritori falşi.

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS - Se poate trăi din blogging? 7

Alexandra Cristian (alexandracristian.ro) iubeşte moda, frumuseţea şi călătoriile. Natura, peisajele, oraşele, bisericile, cetăţile, râurile şi cascadele, oamenii, cultura şi tradiţiile reprezintă conţinutul blogului ei.

BLOGUL CA MODEL DE BUSINESS - Se poate trăi din blogging? 8

Adriana Gagiuc (blondrienne.com) lucrează ca ilustratoare şi şi-a deschis blogul pentru a le oferi oamenilor puţină inspiraţie.

ROMÂNIA’S BEST (pe data 01.11.2017)
• Laura Cosoi: 851 917 Facebook – 353 278 Instagram
• Dana Rogoz: 302 410 Facebook – 225 000 Instagram
• Alina Ceușan: 225 262 Facebook – 331 307 Instagram
• Fabulous Muses by Diana Enciu & Alina Tănasă: 180 472 Facebook – 102 348 Instagram
• Special Koko: 74 487 Facebook – 28 800 Instagram
• Ana Morodan: 45 870 Facebook – 125 000 Instagram
• Ioana Grama: 47 886 Facebook – 192 000 Instagram
• Andreea Balaban: 42 612 Facebook – 108 000 Instagram
• Dana Sota: 40 634 Facebook – 11 200 Instagram
• Sandra Bendre: 29 629 Facebook – 98 100 Instagram
• Alina Vlad/AV Style: 21 946 Facebook – 51 300 Instagram
• Xcentrica: 20 305 Facebook – 60 400 Instagram
• Denisa Sima M.: 17 134 Facebook – 27 400 Instagram
• Indiechase: 15 890 Facebook – 121 000 Instagram
• Sânziana Negru: 15 001 Facebook – 150 000 Instagram
• dyRogue/ Diana Rogo: 41 494 Facebook – 37 900 Instagram
• Emily Rose/ The Daily Fashion Inspiration: 7 097 Facebook – 15 492 Instagram
• Adina Naneș: 5 747 Facebook – 11 300 Instagram
• Last Minute Couture – Luana Codreanu: 5 467 Facebook – 36 500 Instagram
• Travelinfashion: 4 953 Facebook – 54 500 Instagram
• Corina Birca/Onchampselysees: 3 348 Facebook – 6 373 Instagram
• Alexandra Cristian: 2 691 Facebook – 850 Instagram
• Blondrienne: 1 283 Facebook – 1 568 Instagram
• Ruxandra Rizea: 390 Facebook – 11 200 Instagram

Concluzia mea
Ĩn final, fiecare utilizator Social-Media are o cotă parte de 10 procente de urmăritori ireali. Cât de credibile mai sunt starurile Social-media, care sunt plătiţi din branduri pentru postări? Obţinerea de urmăritori falşi a devenit o afacere de milioane, iar ĩn spatele ei se află o ĩntreagă industrie. Cazurile descoperite arată că firmele trebuie să analizeze atent cu ce Influencer colaborează. Dacă nu se verifică ĩnainte profilele pentru descoperirea urmăitorilor ireali cu programele necesare, atunci se aruncă mulţi bani pe geam. Instagram a reacţionat şi ĩntre timp verifică automat conţinutul propriu cu programele de computer numite Bots, dar şi Influencerii sunt rugaţi să ĩşi păstreze ĩn vizor urmăritorii – altfel « scade credibilitatea ». Un mesaj important pentru aceşti oameni, care ĩşi urmează munca conştiincios, dar care poate, ĩn ultimii ani, s-au gândit: « hei, eu fac aici un job minunat şi vine unul, care ĩn şase luni are de cinci ori mai mulţi urmăritori decât mine. Cu ce greşesc? »

Nota redacţiei:
Multi blogări au fost cooperanți în timpul cercetărilor mele şi au oferit cu plăcere informaţii despre activitatea lor. Totuşi este interesant că primele 4 bloguri din top din România nu s-au deranjat să dea măcar un răspuns. Au trezit în mine sentimentul că au ceva de ascuns…

Copyright: Dolce Vita Magazine

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More