Take a fresh look at your lifestyle.

Când serviciul nu ne lasă să dormim

Situațiile stresante ne sunt cunoscute tuturor. În special la birou, presiunea timpului, prea multă muncă și orele suplimentare ne pun deseori în fața unor provocări invincibile. Chiar și lipsa somnului se numără printre provocările psihice care ne declanșează stres în viața cotidiană. Iar în fazele de stres ale vieții, corpul are nevoie de un somn liniștitor. Dar tocmai atunci sunt probleme cu adormitul și dormitul toată noaptea.

Ziua a fost din nou plină cu ședințe, liste To-Do și Brainstorming. După serviciu, o întâlnire cu prietenii, un film relaxant, o convorbire telefonică sau pur și simplu munca în gospodărie, care nu se face singură, contribuie la starea de agitație. Nu este de mirare că gândurile zboară mai departe, chiar dacă corpul stă liniștit în pat. La urma urmei, mâine trebuie predat ceva important și mai trebuie planificată prezentarea de săptămâna viitoare. Deci vom folosi și timpul de relaxare din timpul nopții pentru a gândi, chiar dacă corpul și mintea ar avea mare nevoie de odihnă.

Problemele de somn sunt un fenomen foarte răspândit. O mare parte din populație trebuie să se lupte cu acest lucru, cel puțin trecător, iar în cazul a 10-15% dintre adulți tulburările de somn au devenit simptome cronice. Lista efectelor este lungă. Oboseala și irascibilitatea, lipsa de concentrație, schimbările de dispoziție și chiar depresiile se numără printre efectele nopților nedormite. La
fel de lungă este și lista cauzelor și aici stresul negativ trăit se află în capul listei.

Declanșatorul unei asemenea situații este de fapt stresul, dar nopțile lungi ne fac vulnerabili pentru povara psihică. Acest circuit se poate distruge cel mai bine dacă se găsește o strategie integrată pentru a ataca în același timp ambii vinovați – stresul și insomnia. Să te așezi seara în pat și să te trezești dimineață odihnit nu trebuie să rămână doar un vis frumos.

Sfaturi pentru zile și nopți fără stres
Deseori, rădăcinile insomniilor se găsesc în stilul de viață și sunt strâns conectate. Cine are stres, de regulă nu are grijă de alimentație. Corpul nu poate dormi bine dacă nu este hrănit suficient cu alimente nutritive. Iar cine este obosit din cauza lipsei de somn sau a nutriției necorespunzătoare, nu are putere să se adune nici pentru activități sportive. Și atunci ce poveri psihice ar putea contracara?

Alimentația relaxantă
Ca un prim pas, e recomandat să îți pui planul de alimentație sub lupă și să elimini posibilele cauze de insomnie. Mai ales mâncatul târziu, hipercaloric, băuturile cu cofeină și alcoolul îngreunează adormitul și dormitul pe toată durata nopții, dar și alimentarea insuficientă cu macro și micronutrienți pot deranja liniștea nocturnă. De aceea ar trebui introdus timp pentru alimentare în agenda aglomerată. Cine se grăbește dimineața, își poate pregăti de cu seară deja un mic dejun sănătos. Chiar și la muncă se poate evita un meniu nesănătos de la cantină, care este gata preparat. Un Lunch-Box cu legume proaspete, salată și produse din cereale este, de exemplu, un prânz simplu și bogat în nutrienți.

Dinamic la locul de muncă
În multe meserii, perseverența noastră nu este cruțată. Să stai ore în șir în aceeași poziție periclitează nu doar productivitatea ci și sănătatea. Să te ridici regulat și să te întinzi este minimul de mișcare ce poate fi efectuată într-un birou. Și mai bine ar fi să îți relaxezi mușchii încordați cu «Yoga pentru birou». Mișcările mici în șezut sau în picioare stimulează circulația și activează celulele.
Pentru a realiza un echilibru potrivit pentru zilele stresante ar trebui să se țină cont și de activitățile sportive de după sau înaintea serviciului, cel mai bine efectuate în aer liber. Mișcarea regulată
este o posibilitate bună pentru a reduce tensiunea emoțională și ajută și la prevenirea anumitor boli. Chiar și o plimbare după serviciu eliberează creierul și oferă astfel un aport valoros reducerii stresului.

Zece sfaturi utile pentru un somn liniștit
Să numeri oițe și lapte cald… Când este vorba de odihna nocturnă, fiecare are propria sa rețetă. Dolce Vita a adunat zece sfaturi utile care pot ajuta pentru obținerea unui somn odihnitor și relaxant.

1. Ritualul
Aproape nimic nu combate mai mult somnul liniștit decât neregularitatea. Cine dorește să doarmă noaptea liniștit trebuie să aibă grijă să meargă aproximativ la aceeași oră la culcare. Același lucru este valabil atât pentru sfârșiturile de săptămână, cât și pentru concedii.

2. Evitați cantitățile mari de alcool
Alcoolul are și în cazul somnului un efect euforic. Vinul și băuturile spirtoase sunt consumate la căderea nopții. Dar, de fapt, ele afectează somnul sănătos și scad radical calitatea odihnei nocturne.

3. Nu pune gura pe cofeină!
Este cunoscut faptul că băuturile ce conțin cofeină nu au un efect benefic asupra somnului. De aceea ar fi bine să nu bei cafea și ceai negru după ora 15. Dar cine nu poate renunța seara la acest lucru, trebuie să aleagă o cafea cu lapte în locul unui expresso tare.

4. Nici prea lung și nici prea scurt
Pentru un efect optim în dimineața următoare, perioada de somn nu trebuie să fie nici prea lungă, dar nici prea scurtă. Experții sugerează o perioadă de șase până la opt ore în funcție de tip și vârstă. Cu cât un om este mai în vârstă, cu atât durata de somn este mai scurtă.

5. O baie relaxantă înainte de culcare
Un duș rece stimulează circulația și de aceea nu este adecvat înainte de a merge la culcare. Dimpotrivă, o baie fierbinte are un efect liniștitor. Dar nu trebuie să fie nici prea fierbinte pentru că vei transpira foarte mult în pat.

6. Salteaua potrivită pentru un somn corect
Din păcate nu există o regulă pentru cea mai potrivită pernă și pentru salteaua corectă. Ambele se coordonează cu necesitățile individuale, de aceea este necesară o consiliere profesională. Un grad prea mare de duritate a suprafeței saltelei este la fel de neindicat ca o saltea moale.

7. Întuneric fără nicio sursă de lumină deranjantă
Unora le este egal dar pe alții îi deranjează și un led mic de la aparatul TV. De aceea trebuie evitate sursele de lumină deranjante. Oaspeții hotelurilor pun, de exemplu, o carte în fața veiozelor care nu se sting.

8. Temperatura perfectă pentru a te simți confortabil
Pe lângă durata ideală de somn, specialiștii au determinat cea mai bună temperatură pentru o liniște sănătoasă. Cine doarme la temperaturi între 15 și 19 de grade, doarme cel mai sănătos.

9. Rețeta pentru picioare reci
Picioarele reci îngreunează considerabil procesul de adormire. Cine observă, înainte să meargă la culcare, că picioarele devin sloiuri de gheață, poate împiedica acest efect cu o baie caldă și șosete curate și moi.

10. Relaxarea înainte de a adormi
Să navighezi pe smatphone până mergi la culcare este o adevărată crimă. Acest lucru face gândurile să se învârtă prin cap chiar și în timp ce adormi. Mai bine pui celularul cu jumătate de oră înainte de somn pe modul avion, astfel noaptea începe odihnitor.

Dacă chiar nu funcționează cu adormitul în ciuda sfaturilor și trucurilor, înseamnă că după 30 de minute de zvârcolire trebuie să te dai jos din pat. Cei afectați își notează atunci gândurile pe o foaie, pentru a-și elibera mintea.

Foto: Pixabay

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More