Take a fresh look at your lifestyle.

Cum să rămâi în formă și să ai un stil de viață ordonat

0

Specialiștii Smartfit Studio ne răspund…

Lifestyle-ul modern permite ca în fiecare clipă să fim bombardați cu tentații culinare sau să aderăm la obiceiuri care sunt o amenințare pentru siluetă. Preparatele tradiționale apetisante servite pe repeat, combinate cu starea cvasipermanentă de lenevit în fața televizorului, după muncă, adaugă câteva kilograme în plus chiar și celui mai antrenat corp. Totuși, există câteva trucuri ce țin de disciplină și autocontrol, cu ajutorul cărora putem ține în frâu aceste transformări. Specialiștii de la Smartfit Studio au găsit soluția.

În preajma sărbătorilor, după ce ne-am delectat cu bucatele mamei sau ale bunicii, rețete demne de gurmanzi, în general cu multă grăsime, zahar, și un indice caloric greu de măsurat, care, de cele mai multe ori, vin acompaniate de alcool și băuturi carbogazoase, silueta noastră suferă modificări. Aceste elemente într-o singură ecuație au un efect exploziv. La acestea se adaugă zilele de vacanță care ne îndeamnă la
nopți petrecute până târziu, iar toate aduc cu ele schimbări semnificative asupra corpului. Modificările se vor vedea diferit în funcție de structura fiecărei persoane dar, în general, bărbații sunt predispuși la a reține mai mult în zona abdominală, iar femeile, în zona șoldurilor și pe partea internă a coapselor. Nu trebuie să ne speriem sau să ne gândim că doar niște măsuri extreme ar putea să ne ajute să ne menținem în formă. Cuvântul cheie este “echilibru”.

Cum să rămâi în formă și să ai un stil de viață ordonat 1

Dietă și disciplină (sportivă)
“Combaterea acestor vicii necesită disciplină și autocontrol. Continuarea activității fizice de orice fel și menținerea unui aport caloric adecvat reprezintă cheia în a nu produce schimbări nedorite”, spune Raul Zorzon, specialist în performanță motrică și instructor de fitness la Smartfit Studio, în Timișoara. “O ușoară alternativă la alimentație poate aduce cu ea modificări semnificative. Faceți mici schimbări precum înlocuirea sucurilor carbogazoase cu cele necarbogazoase și alimentele procesate cu cele bio, la fel, înlocuirea zahărului cu îndulcitor pentru prăjituri și alte produse.”

Urmând aceste sfaturi de nutriție simple, putem diminua sau chiar înlătura efectele acestui dezechilibru produs de “tradițiile” românești. Totuși, pentru a merge până la capăt în acest demers și a avea rezultate pozitive absolute, nu e suficient să luăm măsuri doar în ceea ce privește dieta. Exercițiile fizice sunt necesare și obligatorii, în acest caz.

Cum să rămâi în formă și să ai un stil de viață ordonat 2

Sport până la capăt!
“Pentru ca aceste două aspecte să colaboreze, trebuie să conștientizăm nivelul nostru de activitate și să relaționăm cu stilul nostru alimentar. Alimentația trebuie să fie cât mai variată și să ne asigurăm că avem necesarul zilnic de calorii. Combinată cu activitatea fizică de intensitate
moderată și cu o frecvență de antrenament de cel puțin trei ori pe săptămână, asigurăm o bază metodică corespunzătoare”, adaugă Raul. “Persoanele cu o condiție fizică mai slabă pot opta, de exemplu, pentru înot, ca disciplină de bază, pentru că înotul nu exercită presiune pe
articulații, asigură o dezvoltare fizică armonioasă și este ușor adaptabil cerințelor fiecăruia.”

Pentru că mișcarea joacă un rol esențial în menținerea siluetei, programele de sport ar trebui continuate în rutina de lifestyle, indiferent dacă suntem sau nu în vacanță. La Smartfit Studio, antrenamentele de grup reprezintă o opțiune foarte bună pentru a arde cât mai multe calorii, iar noii veniți au șansa de a învăța exerciții într-un mediu activ și distractiv. Pentru a Evita efectele secundare ulterioare, pentru cei mai puțin antrenați, corecta abordare a antrenamentului constă în atingerea unor momente specifice de fiecare dată.

“Partea inițială se constituie din diferite exerciții de încălzire și de pregătire a organismului pentru efort. Partea fundamental constă în antrenamentul propriu-zis, cu exerciții, intensitate și volum adecvate obiectivului propus. Partea de încheiere este formată din exerciții, poziții de stretching, menite să asigure relaxarea musculară și o refacere mai rapidă după antrenament”, spune Raul Zorzon, care îi ajută pe iubitorii de sport și cu consigliere personală.

Cum să rămâi în formă și să ai un stil de viață ordonat 3

Antrenamentele one to one, cheia succesului
Ideea unui antrenor personal este utilă pentru că, datorită pregătirii, experienței și a dorinței de a te aduce la obiectivul mult dorit, acesta poate reprezenta un factor foarte important în schimbarea sau pregătirea ta fizică. Antrenorul personal îți poate oferi îndrumare, ajutor și sprijin pentru a asigura un antrenament cât mai corect, lipsit de riscuri și, totodată, te poate învăța cum să duci un stil de viață sănătos. Urmând tendințele actuale din sălile de fitness, cu antrenamente bazate pe dezvoltarea forței explozive, sub formă de circuite sau exerciții
de corectare sau ameliorare a diferitelor deficiențe fizice, poți obține rezultate vizibile și de durată. “În 2019, industria fiind într-o continuă dezvoltare, ne putem aștepta la mai multe stiluri și tendințe, accentul fiind pus pe antrenamentele Express, de tip HIIT sau altele similare, care oferă rezultate vizibile într-un timp foarte scurt”, adaugă antrenorul Raul Zorzon, în încheiere.

www.smartfitstudio.ro

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More