Take a fresh look at your lifestyle.

De ce INSTAGRAM ne face adesea atât de nefericiți

În tren, seara în pat, în pauza la locul de muncă… ori de câte ori are ocazia, degetul mare trece pe ecranul smartphone-ului la viteză maximă. Sub el, fete în bikini și modele din apartamentele de lux din New York zboară în graba imaginilor de lângă noi. Singurul lucru pe care îl lasă în urmă este un sentiment incomod în stomac. Nemulțumiți, lăsăm telefonul deoparte. Un oftat profund ne învinge pe măsură ce încercăm să ne întoarcem la viața reală, care acum pare mai tristă și mai plictisitoare.

Un studiu realizat de Royal Society For Public Health a publicat nu numai efectele pozitive ale consumului de diverse platforme sociale, ci și efectele negative ale „Instagramming”, „Snapchatten” sau „YouTube”. La un sondaj de 1500 de tineri cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani s-a constatat că acestea sunt, mai presus de toate, liniare, cu sentimentele frumoase ale comunității și dezvoltării de sine: singuratic, trist și anxios. Destul de greu pentru adolescenții care au început să se regăsească, au vise, fac planuri și așteaptă cu nerăbdare viitorul. Dar de ce s-a ajuns aici? Nu a fost, cu adevărat, ideea inițială a oricărei platforme de social media, să conecteze oameni din întreaga lume și să le ofere șansa de a împărtăși experiențe? Am aflat cele patru motive principale ale impactului negativ al social media asupra psihicului nostru.

De ce INSTAGRAM ne face adesea atât de nefericiți 1
  1. Tinerii sunt (încă) extrem de influențabili În principiu, odată cu pubertatea începe cea mai importantă fază a vieții: descoperirea de sine. Am simțit cumva minunat să aflăm tot ce au făcut mama și tata, bunicii și frații iar la vârsta de 10 ani ne întrebăm: “ce altceva există acolo?”,”ce fac ceilalți?”, „cine, din toată diversitatea asta, sunt eu?”. În acest timp, ne uităm la stânga și la dreapta, ne conectăm mai intens cu colegii de clasă și privim pe Internet tot ceea ce lumea are de oferit. Adică suntem influențabili. În etapa dintre „mă despart de viziunile mamei și ale tatălui și „încă nu știu cine sunt cu adevărat”, absorbim tot ceea ce ne-a fost prezentat – de cele mai multe ori fără a fi întrebat mai întâi. Pentru mulți oameni, această fază de auto-descoperire nu se încheie automat cu finalizarea școlii – chiar și în universitate, adesea ne adaptăm la anumite grupuri, schimbăm viziunea noastră mondială sau pur și simplu, stilul nostru. Dacă suntem inundați cu toți stimulii din social media în această fază sensibilă, există pericolul unei identități de auto-perturbare.
  2. FOMO: Teama de lipsă Ce înseamnă acest lucru? Cuvântul „FOMO” descrie pur și simplu marea teamă de a pierde ceva. Și se declanșează destul de mult pe platforme ca Instagram. Fie că este vorba despre știri sau alt tip de informație, obținem suma comprimată a tuturor activităților curente și a stărilor mentale a zeci de mii de oameni și suntem șocați să vedem cât de plictisitoare ni se pare viața noastră. Cu îndoială de sine, sentimente de tristețe și, în cel mai rău caz, chiar stări de anxietate, avem sentimentul că toți ceilalți sunt mult mai fericiți decât noi. Dar, în afară de faptul că vedem numai instantanee scurte prin imaginile care au fost filmate, mascate și optimizate (și, prin urmare, nu corespund realității), frenezia imaginilor este atât de copleșitoare și deranjantă, pentru că, în doar câteva secunde, obținem informații despre viața unui număr incredibil de persoane. Dacă am vedea doar povestea unei singure persoane, efectul și sentimentul că ne lipsește ceva ar fi mult mai mic.
  3. O prea mare alegere este în cele din urmă copleșitoare Dacă o utilizatoare de instagram este mai faimoasa decât Rihanna în decurs de un an, ni se transimte un sentiment foarte specific. Și tu poți deveni faimos. Și tu poți să faci asta. Și tu poți fi orice vrei. Deși această ofertă poate părea tentantă, nu este chiar favorabilă pentru alegerea durabilă și conștientă a unui lucru. De îndată ce începe primul semestru de studiu, apar întrebările: nu ar fi trebuit să fac ceva diferit? Dar un an în străinătate în Thailanda? Sau să sar peste tot și să încep cu YouTube? Gama largă de sentimente care ne sunt transmise de către mass-media socială depășește adevăratul ei înțeles și ne pune într-o stare letargică de incapacitate de a decide și de încordare. Dacă nu este îndeplinită dorința de auto-glorie declanșată de diverși influenceri, frustrarea eșecului este și mai mare.
  4. Comparația este începutul răului Acest lucru se întâmplă automat când sirenele in costume de baie, Street Style Models sau fondatorii de start-up apar pe ecranul nostru. Atunci apare comparația. Ea stă în stomac, în gât și în inimă. Ea împinge, doare și încătuşează. Și mai presus de toate, ea ridică întrebarea “de ce nu putem fi atât de bogați, frumoși și de succes?” În acest fel, uităm repede ceea ce am realizat și stăpânit. Nu mai puteți auzi acele fraze? Putem înțelege. Dar vă rugăm să rețineți că toate aceste fete frumoase de acolo sunt aproape întotdeauna modificate în programe de retușat poze, și ele au, de asemenea, îndoieli de sine sau suferă. Nici unul dintre acești influenceri nu se simte la fel de minunat și de frumos pe cât îi percepeți prin această imagine. Sfatul nostru SOS: nu mai urmăriți persoanele care întotdeauna vă dau un sentiment ciudat!

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More