Take a fresh look at your lifestyle.

Gara de Nord Timisoara pentru 2021

Pentru momentul 2021, nu doar orasul se straduieste sa-si schimbe infatisarea, ci si principala poarta feroviara. Gara de Nord se pregateste pentru o schimbare radicala in asteptarea anului in care Timisoara va fi Capitala Culturala a Europei.

Planurile sunt spectaculoase: cladirea statiei va fi modernizata si va avea o noua fata, peroanele vor fi complet schimbate, vom avea scari rulante, lifturi, banda transportoare pentru bagaje si o super pasarela care va asigura accesul de la tren direct catre o parcare supraetajata.

Toate se regasesc in studiul de fezabilitate intocmit de Ministerul Transporturilor pentru un program de modernizare in aproape 50 de statii de cale ferata cu bani europeni, dar si intr-un alt studiu aflat in derulare pe culoarul 4 pan-european. La care se adauga inca un proiect al Regionalei CFR Timisoara.

Directorul Regionalei CFR Aexandru Simu e increzator ca anul 2021 va gasi Timisoara cu o Gara de Nord la alt nivel, mai frumoasa deca.

Gara de Nord Timisoara pentru 2021 1

In Gara de Nord din Timisoara sunt foarte multe lucrari de executat in continuare. Din 2014 am inceput sa reabilitam cladirea de calatori, peroane, sali de asteptare, holul casei de bilete, accesul calatorilor sa fie cat de cat unul normal pentru zilele noastre. In continuare se lucreaza la holul caselor de bilete pentru ca nu este finalizata lucrarea, si incercam pentru 2021, cand Timisoara este Capitala Culturala Europeana, sa schimbam fata in totalitate a cladirii de calatori. Avem o idee de proiect, ca si finantare e din surse proprii ale companiei, si vrem sa incercam sa o imbracam in sticla si in metalul acesta care se preteaza la cladiri de acest tip, in alucobond”, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Alexandru Simu.Gara de Nord Timisoara pentru 2021 2

In continuare ne bazam si pe proiectul Ministerului Transporturilor de modernizare a 47 de statii de cale ferata in intreaga retea, in valoare de 83 de milioane de euro fara TVA prin programul POIM 2014-2020 si pe studiul de fezabilitate care le momentul de fata il avem in derulare pe axa sudica a culoarului 4 pan-european, Arad-Caransebes si Caransebes-Calafat. Pe regionala Timisoara acest studiu se afla pe final. El trebuie predat companiei de firma la finele lunii noiembrie. La anul se cauta finantarea pentru proiectare si executie, si speram noi, dupa toate experientele care le avem in domeniul licitatiilor si a inceperii efective a lucrului, in 2019 sa se poata incepe lucrarile pe transonul Arad-Caransebes. Ce presupune acest lucru? Presupune ca toate peroanele din statiile aferente culoarului 4 pan-european sa fie modernizate ca si acces facil al calatorilor. Peroane inaltate la scara vagonului, copertine modernizate pe schelet metalic, accesul sa se faca printr-un pasaj superior, tip pasarela, exact cum sunt toate garile modernizate din reteaua caii ferate la Arad si cele mai mici din tara. Vor fi instalatii moderne de informare a publicului calator, dotari in statii. Ma refer aici la zone comercile la standarde europene si in plus toate statiile aferente regionalei Timisoara, ma refer aici in special la Timisoara Nord, la Gara din Lugoj, Caransebes, Herculane, Orsova, vor fi modernizate prin acest program. Sau cum se intampla in momentul actual pe culoarul 4, de la kilometrul 614 la Ghioroc si in continuare, sunt cuprinse pe actualele contracte de lucrari pe fonduri europene si partea de cladiri de calatori„, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro directorul regionaei CFR Timisoara.

 

 

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More