Take a fresh look at your lifestyle.

Întâlnire între tradiţie şi viitor la Concursul de Eleganţă Sinaia 2018

O tradiţie interbelică, cu primele ediţii organizate în anii 1934 şi 1935, precum şi eleganţa regală a Castelului Peleş sunt ingredientele unui eveniment care capătă o anvergură internaţională tot mai importantă – Concursul de Eleganţă Sinaia. Ca partener de tradiţie al evenimentului, BMW Group este prezent în fiecare an cu momente importante din istoria mărcii.

Concursul de Eleganţă Sinaia îşi propune să onoreze pasiunea pentru automobil, acesta fiind etalonul principal în selecţia automobilului. În faţa Castelului Peleş au fost prezentate modele care au însoţit familii de-a lungul generaţiilor sau în care sau investit ani buni în restaurare. Şi răspunsul publicului la pasiunea proprietarilor a fost pe măsură. Sute de spectatori au înfruntat ore întregi ploaia puternică pentru a descoperi poveştile automobilelor prezentate.

Întâlnire între tradiţie şi viitor la Concursul de Eleganţă Sinaia 2018 1Întâlnire între tradiţie şi viitor la Concursul de Eleganţă Sinaia 2018 2

A fost încă un an de prezenţe excepţionale, încărcate de istorie. A 8-a ediţie modernă a adus la Sinaia 28 de participanţi din 4 ţări, toate automobile de excepţie. Una din cele mai rare mărci de automobile din lume a fost prezentă în premieră la Sinaia – doar 52 de modele Ghia s-au construit în întreaga istorie. O altă prezenţă deosebită la Sinaia a fost Karmann, unul din cei mai mari producători necunoscuţi de automobile, cu peste 3 milioane de modele produse pentru mărci precum Audi, BMW, Mercedes, Porsche sau Chrysler. Volkswagen Karmann Ghia Typ este singurul model care a avut în prim plan numele mărcii germane. Modelul prezentat la Sinaia este un bun exemplu de pasiunea care defineşte evenimentul – proprietarul a avut nevoie de peste 12 ani pentru restaurarea modelului, realizând mare parte a muncii de restaurare personal.

Ford Thunderbird 1964, Buick Riviera 1972 sau Cadillac DeVille 1960, ediţia 2018 a reprezentat în detaliu extravaganţa de design americană postbelică, cu forme spectaculoase, aripi spate de mare dimensiuni („tail fins”) şi soluţii moderne de confort deja din acea perioadă, precum aer condiţionat, scaune electrice sau sistem de comutare automată între faza lungă şi faza scurtă.

Marele câştigător, Mercedes 540k Cabriolet A Sindelfingen, prezentat de Ţiriac Collection după ce a strălucit şi la una din cele mai prestigioase evenimente de gen din lume, Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Fabricat în România este o categorie foarte importantă a evenimentului, menită să readucă în prim plan interesul pentru automobilele româneşti şi să încurajeze restaurarea acestora. Cu aniversarea de 50 de ani Dacia, 2018 a fost un an important în acest sens. Concursul de Eleganţă Sinaia a privit înapoi către anul 1968 şi a oferit o scurtă oglindă a acelui an, alăturând automobilelor Dacia din acea perioadă şi unul din cele mai emblematice apariţii automobilistice ale anului 1968 – un BMW 2002, lansat tot acum 50 de ani.

Întâlnire între tradiţie şi viitor la Concursul de Eleganţă Sinaia 2018 3Întâlnire între tradiţie şi viitor la Concursul de Eleganţă Sinaia 2018 2

BMW Group la Concursul de Eleganţă Sinaia – întâlnire între tradiţie şi viitor

„BMW Group se defineşte prin plăcerea de a conduce. Suntem unici în acest sens pentru că alăturăm ingineriei germane multă emoţie. Acesta este şi motivul pentru care ne regăsim în evenimentul de la Sinaia, avem în comun pasiunea pentru automobil”, explică Alexandru Şeremet implicarea mărcii BMW Group România.

Prezenţa de anul acesta a BMW Group la Sinaia a fost marcată de o întâlnire între tradiţie şi viitor, cu două modele noi ale mărcii, sportive şi cu design spectaculos, debutând în România pe domeniul Castelului Peleş – noile BMW X4 şi BMW i8 Roadster. Ambele modele pot fi deja comandate în România, BMW X4 urmând să debuteze în showroomurile din întreaga lume începând cu 18 iulie.

De partea tradiţiei a fost aniversată o jumătate de secol de BMW 2002, predecesorul sportiv al BMW Seria 3, şi „The New Six”, BMW E3 şi BMW E9, versiunile sedan şi coupé din segmentul de lux BMW. Jumătatea anilor ’60 a fost o perioadă de relansare pentru marcă, momentul asumării unei imagini sportive puternice care defineşte BMW şi astăzi. Prezentarea s-a făcut în colaborare cu pilotul Eduard Tonsch. Acesta a făcut şi o serie de demonstraţii exclusive cu modelul BMW 2002 Alpina care i-a adus mai multe titluri de Campion Naţional de Viteză în traseu montan la automobile istorice.

Tot din colecţia Eduard Tonsch a fost expus un ansamblu BMW E3 remorcând un model de curse BMW E9, sub forma unui legendar BMW 3.0 CSL. Chiar dacă o replică, modelul este reconstruit cu mare precizie după toate specificaţiile vremii, în configuraţia de vârf cu motor de 3.4 litri. BMW 3.0 CSL a fost primul produs al BMW Motorsport GmbH, primul model care a purtat legendarele culori M şi cel care a deschis calea către gama de modele BMW M.

O altă prezenţă specială a istoriei mărcii a fost un model BMW Isetta care de obicei este expus în showroomul dealerului XCars Târgu Mureş. Lansat după ce BMW se orientase exclusiv pe gama de lux, acest model simplu şi accesibil, arată puterea de transformare a mărcii în căutarea de noi oportunităţi pe piaţă. BMW Isetta este cel mai important reprezentat al curentului „bubble cars” din anii ’50, cu un succes care i-a adus peste 150.000 de unităţi vândute.

În oglindă, noile BMW i8 şi BMW X4 sunt două modele la debut pe piaţa globală, care se remarcă prin sportivitate şi un design spectaculos, pus în evidenţă perfect la Sinaia.

 

 

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More