Take a fresh look at your lifestyle.

Juergen Schunn, Auto Schunn România: „Mașina este cartea de vizită a românului”

‘Mașina reflectă statutul individual, reprezintă un simbol, este cartea de vizită a românului’, spune Juergen Schunn, fondatorul companiei Auto Schunn, al treilea cel mai mare dealer auto Mercedes-Benz din România, după volumul de vânzări.

Omul de afaceri a vorbit despre preferințele românilor în materie de autoturisme, despre cei 24 de ani de evoluție ai companiei Auto Schunn pe o piață românească aflată într-o stare continuă de volatilitate, dar și despre mediului de afaceri din România, în contextul ultimelor modificări operate de Guvern la legislația fiscală.

‘După experiența mea din piață, adunată în 24 de ani de activitate în România, părerea mea este că românii țin cel mai mult la mașină, apoi la casă și, ulterior, la celelalte bunuri materiale.

Mașina reflectă statutul individual, reprezintă un simbol, este cartea de vizită a românului.

Principalul criteriu avut în vedere de români la achiziționarea unei mașini este raportul dintre calitate și preț. De asemenea, siguranța și confortul reprezintă două condiții primordiale impuse de clienții români.

Sfatul meu este ca românii să țină cont și de calitatea și garanția oferită de dealerul auto. Auto Schunn România pune foarte mult accentul pe aceste criterii, în cele patru centre de vânzări Auto Schunn din Arad, Deva, Suceava și Sibiu.

Juergen Schunn: ‘trecem prin cea mai prolifică perioadă din ultimii 24 de ani’

‘În acest moment trecem prin cea mai bună perioadă pentru afacerile noastre. Acum întâlnim cele mai favorabile condiții de piață, care ne permit atingerea unor performanțe trimestriale solide.

Cea mai grea perioadă am resimțit-o imediat după criza economică din anul 2008. Cel mai mult ne-au afectat atunci măsurile ciclice luate de conducerea de atunci a țării, care au adâncit și mai mult tensiunile.

Pentru ca o economie să se dezvolte sănătos, ea trebuie să beneficieze de susținere solidă la nivel macro economic. Aici intervine rolul vital al statului, care trebuie să asigure o legislație și un confort pozitiv pentru mediul economic. De asemenea, statul trebuie să susțină investițiile, să stimuleze mediul de afaceri, să asigure un climat de continuitate, astfel încât să asigure stabilitate în piață.’

Munca depusă constant pentru dezvoltarea companiei Auto Schunn România a dat roadele scontate în acest an: Auto Schunn a ocupat în 2017 prima poziție în Topul Național al Firmelor, pe nișa de întreținere și reparații ale vehiculelor.

‘Evoluția companiei Auto Schunn a fost treptată, dar sigură. Creșterile au fost permanente, cu o scădere a ritmului de creștere pe perioada crizei financiare. Astăzi suntem pe primul loc în Topul Național al Firmelor, pe una dintre nișele pe care ne desfășurăm activitatea, respectiv Întreținerea și Repararea Autovehiculelor.

Drumul nu a fost însă deloc ușor. Cu toții am depus eforturi semnificative pentru a ajunge aici. Am făcut investiții solide și încă investim, ne-am ridicat echipa la un nivel de profesionalizare foarte ridicat și lucrăm în continuare la adaptarea și implementarea de lucruri și idei noi pe piața românească’, a declarat Juergen Schunn pentru Jurnalul.ro.

Potrivit declarațiilor date de Juergen Schunn, o problemă care împiedică buna dezvoltare a sectorului de afaceri din țară este reprezentată de lipsa unei infrastructuri rutiere bine pusă la punct.

De asemenea, Juergen Schunn se arată îngrijorat de ultimele modificări fiscale făcute de Guvern, care au produs valuri de îngrijorare în mediul de afaceri din România.

Juergen Schunn: ‘În mod cert corupția nu ajută la nimic, dimpotrivă. De asemenea, trebuie rezolvate toate problemele care amenință stabilitatea, previzibilitatea legislativă, dar și educația.’
‘În ultima perioadă, deciziile luate de executiv au condus la o luare de poziție fermă din partea investitorilor autohtoni și străini din țara noastră. Aceștia s-au poziționat la nivel colectiv împotriva deciziilor luate de Guvern în ceea ce privește politica fiscală.

Sunt îngrijorat îndeosebi de discuțiile cu tentă negativă care se răsfrâng asupra mediului economic din România, pentru că suntem toată piața economică este aruncată în aceeași oală.
Chiar dacă există și oi negre în această piață, asta nu înseamnă că întreg mediul de afaceri are intenții rele. Ceea ce mă mai îngrijorează este lipsa veniturilor de la bugetul de stat, precum și mărirea bruscă a salariilor. Părerea mea este că aceste măriri ar fi trebuit să se facă în 3, 4 trepte, pentru a evita acest șoc economic.’

Sentimentul de încredere în mediul de afaceri și previzibilitate pentru societate sunt elemente esențiale pentru o dezvoltare socială sănătoasă, spune Juergen Schunn.

‘În primul rând, cel mai important cred că este vitală inducerea unui sentiment de încredere și previzibilitate pentru societate.

Apoi, foarte important este luarea unor măsuri concrete și rapide pentru stabilizarea mediului economic. Aș propune măsuri de ajutorare al mediului de afaceri acolo unde este nevoie, aș recurge imediat la măsuri care să inducă încredere în forțele proprii fiecărui jucător de pe piața economică din România.

La fel de importantă este adunarea unei echipe puternice care să tureze la maxim motoarele de absorbție a fondurilor europene, care să fie folosite în ritm accelerat pentru investiții care să producă o evoluție mai rapidă a societății.

Investițiile în sistemul de învățământ sunt, de asemenea, vitale. Aș disloca toate fondurile necesare pentru a pune punct sistemul educațional: școli, școli profesionale, dezvoltarea formării duale și împreună cu societățile comerciale din domeniile necesare, aș pune la punct liceele specializate, facultățile de profil, etc.’

Cine este Juergen Schunn?

Juergen Schunn s-a bazat întotdeauna în viață pe deviza ‘Să fii cel mai bun sau să nu fii deloc!’.

În zorii democrației românești, când românii încă se străduiau să scape de haina comunismului și să îmbrace pe cea capitalistă, într-un mediu haotic, indus de corupție, șomaj extrem de ridicat și jocuri piramidale precum Caritas, Juergen Schunn a avut curajul de a face primii pași spre ceea ce avea să devină cel de-al treilea mare dealer Mercedes-Benz din România.

Juergen Schunn a contribuit solid la dezvoltarea pieței auto românești, compania sa oferind sute de locuri de muncă în această nișă.

Primele reprezentanțe Auto Schunn au fost întemeiate în vestul țării, iar în acest moment compania are sucursale în Westendorf (Germania), Arad, Deva, Sibiu și Suceava, fiind, de asemenea, prezentă și în Craiova.

În acest moment, Auto Schunn este al treilea dealer autorizat Mercedes-Benz din România, din punct de vedere al volumului de vănzări.

Sursa: agerpres.ro

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More