Investiția de aproape 1 miliard de euro de la București care va bloca tot!
Aeroporturile din Cluj, Sibiu, Craiova și viitorul aeroport din Brașov vor suferi o lovitură importantă din partea Aeroportului Otopeni din București. Reprezentanții acestuia anunță investiții de aproape 1 miliard de euro cu care vor distruge orice concurență din apropiere (Craiova, Sibiu, Brașov) și vor încetini dezvoltarea Aeroportului din Cluj prin tăierea investițiilor. Reprezentanții de la Otopeni încă nu au precizat de unde vor veni fondurile dar cel mai probabil o mare parte vor fi de la Guvern.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) vrea să construiasca un nou terminal pe Aeroportul Internaţional Otopeni, proiect care va avea o valoare de 818,5 milioane de euro. Acest terminal va dubla capacitatea actuală a aeroportului, informează Ziarul Financiar.
“Proiectul de extindere a Aeroportului Otopeni va avea două faze şi va necesita o investiţie de 818,5 milioane de euro. În 2022 vom începe lucrările, iar conform studiilor de fezabilitate, fiecare fază va dura trei ani” au spus reprezentanţii CNAB în cadrul unei eveniment organizat de Fondul Proprietatea.
Reprezentanţii CNAB au mai precizat faptul că investiţia de 818 mil. de euro nu include şi taxele de expropiere care vor fi necesare. De asemenea, ei au mai spus şi că sunt în căutare de investitori şi că vizează companiile şi băncile străine.
Aeroportul Brașov
Brașovenii se chinuie de 15 ani să-și construiască aeroport. Prin dublarea capacității Otopeniului firmele aeriene vor acorda discounturi mari la București și vor avea prețuri mari la bilete de avion la Brașov. Nu este exclus să fie mai ieftin să mergi până la București să zbori cu aceiași companie decât de la Brașov.
Bucureștiul va investi 800 de milioane de euro dar pentru Brașov Bucureștiul nu găsește 50 de milioane de euro pentru finalizarea lucrărilor. este corect?
Aeroportul Sibiu
Sibienii nu au reușit să dea lovitura cu Aeroportul chiar dacă se bazează pe turism, au Țara Făgărașului aproape și Brașovul turistic tot în apropiere. Prin prețurile aplicate la biletele de avion, frecvența zborurilor, Otopeniul atrage brașovenii, Sibiul nu.
Aeroportul Craiova
Craiovenii au deja probleme. Potrivit Ziarului Financiar, reprezentanţii Aeroportului Craiova au anunţat recent că Wizz Air va renunţa, în sezonul de iarnă, la cursa Craoiva-Liverpool, iar pe alte rute va scădea numărul şi frecvenţa zborurilor. În completare, reprezentanţii companiei aeriene transmit că Wizz Air „monitorizează constant performanţele rutelor sale pentru a permite celor mai populare dintre ele să beneficieze de cele mai mici tarife posibil”.
Imaginați-vă ce se va întâmpla cu Otopeniul dublat. Toată Craiova va merge la București.
Aeroportul Cluj
Chiar dacă Clujul este departe de București va avea totuși probleme. Nu de trafic direct dar de finanțare. Cei 800 de milioane de euro plus banii de expropiere vor face imposibilă finanțarea lucrărilor de pe Aeroportul Cluj cu bani de la buget. Iar Clujul vrea o pistă mai mare pe care să aterizeze avioane mari, care să facă zboruri până la New York și în Canada.
Directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, spunea în luna mai a acestui an: „Direct, în momentul de față nu putem deoarece nu ne permite lungimea pistei. Pista actuală de 2,100 de metri are capacitate portantă de Boeing 747 de aproximativ 400 de tone. Odată cu devierea râului Someș, vom avea o pistă de aproximativ 3,400 de metri și vom avea zboruri directe Cluj-New York.
Doar pista ne împiedică, potențial avem.
Noi suntem convinși, pentru că doar o porțiune din Someș mai trebuie deviată, eu estimez că în 5-6 ani vom avea zboruri directe Cluj-New York.
Cluj-New York, Montreal. Din analizele noastre aceste două rute ar fi cele mai fezabile și garantăm că odată cu inaugurarea pistei de 3.400 de metri vom inaugura și acest zbor.”
Cmentariile sunt închise