Take a fresh look at your lifestyle.

Lupta cu caloriile

0

Lupta cu caloriile a fost mereu o piatră de încercare, mai ales pentru femei. Au fost promovate sute de produse pe piață care promit să te ajută să arzi mai multe calorii. Însă există cu adevărat ceva ce funcționează în acest proces?

Da și nu, spun experții în nutriție. Cea mai bună variantă de a câștiga lupta cu caloriile este să o abordezi prin metoda tradițională, și anume să faci cât mai multă mișcare. Totuși, există și câteva trucuri care vor antrena corpul să ardă mai multe calorii și să lupte cu kilogramele, pe care le poți aplica zilnic, cu conștiinciozitate, pentru a obține rezultate.

Sportul te ajută să arzi calorii

Cu cât faci sport mai mult timp pe zi și cu cât exercițiile sunt mai antrenante, cu atât arzi mai multe calorii. Pentru cei mai puțin antrenați, chiar și o plimbare lungă, în ritm vioi, în fiecare zi poate contribui la acest proces. Important este să eviți sedentarismul.

Atunci când faci mișcare, corpul tău arde calorii pentru a-ți da energie pentru activitatea pe care o inițiezi. Însă chiar și după ce ai terminat antrenamentul, corpul tău continuă să ardă calorii. Iar acesta este adevăratul dar al sportului – îți antrenează corpul să fie activ pentru cât mai mult timp. Efectul acesta diferă în funcție de structura ta corporală și de nivelul de antrenament. îRata metabolică poate fi crescută prin exerciții aerobe, pentru cel puțin 24 de ore. Cu cât sesiunile de antrenament sunt mai lungi, cu atât efectul de ardere a caloriilor durează mai mult.

Exercițiile de forță te ajută să transformi grăsimea în mușchi

Atunci când faci exerciții cu greutăți, în sala de forță, musculatura ta se dezvoltă, iar masa musculară te ajută să arzi calorii. De exemplu, 4,5 kg de mușchi ard 20 de calorii. Atât sesiunile de aerobic, cât și antrenamentul de forță sunt importante în arderea caloriilor, iar îmbinarea lor este esențială pentru a obține rezultate.

Antrenamentele de forță devin cu atât mai importante pe măsură ce înaintezi în vârstă, iar metabolismul încetinește. Adaugă exerciții de forță în rutina sportivă, măcar de 3 ori pe săptămână. Cei mai mari mușchi ai corpului și cei cu ajutorul cărora arzi cele mai multe calorii se regăsesc în zona coapselor, a abdomenului, a pieptului și a brațelor.

Optează pentru porții mici, cu frecvență mai mare

De fiecare dată când mănânci câte ceva, fie o masă principală, fie o gustare, sistemul digestiv se activează și începe să digere mâncare și să absoarbă substanțele nutritive.  Acest mecanism consumă calorii, așa că, cu cât mănânci mai des, cu atât corpul tău va arde mai multe calorii. Experții în nutriție consideră acest obicei, al meselor slabe cantitativ și dese, mult mai sănătos decât a mânca două mese generoase pe parcursul întregii zilei.

Nu sări niciodată peste micul dejun

Din ce în ce mai multe dovezi arată că evitarea micului dejun duce la creșterea în greutate. Explicația este simplă. Atunci când sar peste micul dejun, oamenii tind să consume mai multe calorii până la finalul zilei.  Alt studiu asociază un index de masă corporală mai mare la adolescenții care sar peste micul dejun. Un mic dejun cu multe fibre trebuie să facă parte din obiceiurile unui stil de viață sănătos.

Consumă lactate cu un procent mic de grăsime

Calciul pe care îl conțin produsele lactate slabe în grăsimi nu ajută specific la arderea caloriilor, însă descurajează acumularea de grăsimi în organism. Un studiu danez arată că absorbim mult mai puține calorii atunci când consumăm lactate slabe. Iar un alt studiu indică faptul că atunci când mâncăm alimente bogate în calciu, inclusiv lactate slabe, acumulăm mai puțină grăsime în zona abdomenului.

Bea minim 8 pahare cu apă pe zi

Nu mai este nici un secret faptul că un consum echilibrat de apă ne ajută să slăbim. Unii spun că, de fapt consumul de apă, ne ajută să eliminăm toxinele din organism. În același timp, însă, un consum de 2 litri de apă pe zi te ajută să arzi 100 de calorii în plus, explică un studiu din Germania.

Mai mult decât atât, apa consumată în cantitate suficientă ne ajută să nu confundăm senzația de sete cu cea de foame, dar și să menținem starea de sănătate a intestinelor și a rinichilor. Evident, nu trebuie să exagerăm și să depășim cu mult cantitatea optimă admisă. În cantitate prea mare, apa poate fi și periculoasă pentru organism.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More