Take a fresh look at your lifestyle.

MALL DENTAL, TIMIȘOARA – Despre îngrijirea orală, de la rutină la necesitate

Tratamentele profilactice, tehnologia de ultimă oră, estetica dentară, abordarea anti-durere în cabinetul de stomatologie și multe alte aspecte care ne încurajează să mergem cât mai des și cu plăcere la dentist sunt tratate de către medicii specialiști din clinica Mall Dental, în interviul ce urmează…

MALL DENTAL, TIMIȘOARA - Despre îngrijirea orală, de la rutină la necesitate 1

Cum a evoluat stomatologia în ultimii ani și cum v-aţi adaptat acestor schimbări?

Mersul la stomatolog s-a schimbat. Pacientul s-a schimbat. Stomatologul s-a schimbat. Pacientul nu mai vine la stomatolog pentru că îl doare dintele. Acest motiv a devenit mai degrabă excepția decăt regula. Pacientul se prezintă la stomatolog în mod regulat pentru a-și menține sănătatea orală sau pentru că este obligat prin asigurarea încheiată de firma la care lucrează, cu clinica noastră. Mall Dental se situează într-un centru comercial din apropierea sediilor firmelor, în special de IT, cu care colaborăm, astfel pacienții pot să ne viziteze chiar și în pauzele de lucru.

Care sunt tratamentele și tehnologia de ultimă oră pe care le aplicaţi în clinică?

Încercăm să ținem pasul cu ultímele noutăți: fațete dentare minim invazive, detectarea cariilor incipiente cu ajutorul laserului, utilizarea laserului în decontaminare, utilizarea membranelor biologice preparate extemporaneu, utilizarea microscopului de ultimă generație la tratamentele dentare. Cred că lista ar fi prea lungă și ar începe să semene cu o laudă de sine. Cert este că cel puțin într-un domeniu ne aflăm în avangarda tenologică și anume recuperarea dinților extrași! Noi nu îi mai aruncăm la gunoi!

Cât de important este brand awareness-ul în acest domeniu și cât de greu se obţine?

Brand awarness-ul este important. Depinde de foarte mulți factori, unii de natură materială, cum ar fi nivelul tehnologic al aparaturii folosite în cabinet, de mărimea cabinetului, de loca  de anii trecuți de la ultima modernizare a cabinetului, iar alții de natură umană, cum ar fi personalul clinicii și interacțiunea acestuia cu pacienții. În Romania anului 2017 se pare că provocarea este mai degrabă pe latura umană a brand awarness-ului, adică să reușești să aduni oameni performanți și recunoscuți profesional sub aceeași umbrelă și după aceea să îi dai un brand acelei ”umbrele “

Cum aţi obţinut aprecierea și fidelizarea pacienților?

Fidelizarea pacienților este un rezultat, nu un obiectiv declarat. Scopul este oferirea unui plan de tratament potrivit necesităților și cerințelor individuale fiecărei situații clinice. Acest lucru înseamnă că, de multe ori, ne sunt depășite competențele noastre și recomandăm alți medici specialiști din afara clinicii noastre, pentru continuarea tratamentelor. Noi nu suntem cei mai buni și nu le știm pe toate. Dar știm pe alții care fac mai bine anumite manopere dentare. Filosofia noastră se orientează spre binele pacientului și nu spre binele nostru financiar. Dacă pacientul simte acest lucru îți devine fidel.

MALL DENTAL, TIMIȘOARA - Despre îngrijirea orală, de la rutină la necesitate 2

Cum abordaţi estetica dentară?

Estetica dentară este inclusă în tratamentul dentar. Este ceva de la sine înțeles. Nu cred că există vreun dentist care să aibă o listă de prețuri în sala de așteptare cu manopere inestetice și separat o a doua listă estetică pentru pacienții mai speciali. Estetica este mai degrabă o unealtă de marketing. Noi ne străduim, în primul rând, să oferim soluții estetice sau, mai degrabă, cosmetice, care să îmbunătățescă zâmbetul pacientului. Pentru asta punem la bătaie toată pregătirea noastră!

Care este rutina de îngrijire zilnică și cea medicală pentru menţinerea sănătăţii orale?

Rutina se referă la igiena dentară obligatorie dimineața și seara. Noi recomandăm utilizarea periuțelor de dinți electrice și utilizarea firului dentar. Nu contează atât de mult în ecuație pasta de dinți aleasă. De asemenea, recomandăm pacienților noștri prezentarea la control și igienizare o dată la cel tărziu 6 luni. Să știți că la acești pacienți disciplinați nu am mai întâlnit urgențe dentare! Adică nu au mai sunat niciodată la cabinet pentru că au o durere, ci doar pentru o programare.

MALL DENTAL, TIMIȘOARA - Despre îngrijirea orală, de la rutină la necesitate 3

Cum creaţi și menţineţi confortul pacientului?

Confortul pacientului reprezintă cheia afacerii în domeniul stomatologic. De el depinde dacă el se va întoarce tot la mine sau data viitoare va alege un alt coleg. În primul rănd să nu doară. Durerea rămâne întipărită în memorie. Pe viață! De asemenea, pacientul trebuie să se simtă relaxat încă din sala de așteptare. Noi întâmpinăm pacientul cu zâmbetul pe buze. Zâmbetul nu costă bani și nu se taxează în clínica noastră!

Care sunt tendinţele în stomatologie în 2018?

Tendințele sunt clare: Digitalizarea – de la amprentă la producerea unei coroane sau fațete dentare. Practic, acum ne aflăm în vâltoarea unei revoluții digitale în stomatologie. Se amprentează digital, se determină digital culoarea, se face computer-tomografie pentru reconstrucții 3d pe calculator, se creează digital ghiduri de chiurgie, se printează digital modele de lucru, se face design-ul pe calculator al piesei protetice, se frezează automat coroana sau fațeta și multe alte manopere care au trecut de la analog la digital. Toate aceste lucruri sperie stomatologul, care nu a fost pregătit din facultate cu acest impact tehnologic. Dar ceea ce sperie și mai tare sunt costurile noilor tehnologii și ale cursurilor de perfecționare aferente. Lucrurile stau cam așa: a apărut cel mai nou model de telefon – iPhone X. Dau peste 1400 de euro pe el sau îl folosesc pe cel vechi, care a costat 200 de euro? Cu ambele pot vorbi la fel de bine la telefon. Depinde doar de imaginea pe care doresc să mi-o promovez în societate!

Echipa de medici specialiști coordonată de Conf. Dr. Dr. Primar Marius Leretter

www.facebook.com/MallDental-DrMarius-Leretter

 

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More