Take a fresh look at your lifestyle.

Ce spune Mirela Novak, despre colecția TATTMN

0

Pentru Mirela Novak, moda este mai mult decât creație vestimentară, este un concept complex care îmbină viziune, inovație, creativitate, influențe din experiențe personale și studiu aprofundat al dimensiunilor, formelor și culorilor. Despre inspirație, noile colecții cu personalitate și valorile brandului Mirela Novak, ne povestește însăși creatoarea, în interviul ce urmează.

DolceMag: De la colecția precedentă a trecut ceva vreme, iar acum revii cu o colecție care atrage atenția.
Mirela Novak: Am ales să-mi urmez în viață pasiunea: Moda. A fost un an în care m-am axat pe dezvoltarea brandului și anume pe retail. Retailul și producția au mers în paralel și, dorindu-mi să mă extind, am deschis și un showroom. De asemenea, a fost un an în care am adus elemente inovatoare hainei și așa s-a născut proiectul EWA. Am obținut încrederea și fidelitatea cumpărătorilor față de brandul Mirela Novak. Am creat ținute pret-a- porter, atent studiate în materie de formă, culoare și tendințe. Iar acum a venit momentul pentru un concept creativ care să mă reprezinte în totalitate. Într-adevăr, acest concept TATTMN are succes prin valoarea creației.

Povestește-ne mai multe despre colecția TATTMN. De unde te-ai inspirat atunci când ai creat această colecție?
TATTMN – wear on tattoo by Mirela Novak este o lucrare care mă reprezintă. Prin această colecție fac un pas către eliberare, oferind privitorului posibilitatea de a se conecta cu haina, îndemnându-l să vadă ceea ce vrea să vadă. Haina devine o modalitate de exprimare artistică. TATTMN – wear on tattoo este un concept în care haina capătă sens și formă, la fel ca și tatuajul. Haina devine ceva foarte personal. Ea ia naștere din nevoia omului de a da sens unei experiențe umane. Punctul de pornire pentru această colecție a fost cartea de tarot XII – Spânzuratul – care semnifică ideea de suspendare, tranziție, timp, așteptare, spiritualitate, nebunie, pozitivitate și negativitate. Cartea XII are o simbolistică largă de interpretare vizuală și naște noi înțelesuri în momentul în care cărțile sunt interpretate ca un întreg în constelația lor. Pentru fiecare persoană, cartea poate prinde un alt înțeles. Ideea conceptului este că haina vine din nevoia oamenilor de a da sens unor situații sau experiențe trăite, indiferent că sunt pozitive sau negative. În colecție sunt redate atât situații pozitive cât și negative. Haina devine o reconfirmare a faptului că am conștientizat întâmplarea, nevoia, venind ca o dublare a tatuajului, ca ceva vizibil și palpabil.

Ce reprezintă, pentru tine, colaborarea cu Alina Roxana Ionescu şi de ce ai ales-o pe ea ca sa îţi pună în valoare creaţiile?
Alina Roxana Ionescu este renumită pentru dragostea sa pentru modă. Eram sigură că creaţiile şi shootingul vor arăta incendiar! Ea este celebră şi pentru sensibilitatea şi senzualitatea pe care o afişează. Ea a reuşit să
pună în valoare creaţia, ceea ce înseamnă un succes pentru mine, ca designer.

Cum vrei să se simtă femeile atunci când poartă piesele tale?
Suntem femei și stă în natura noastră să tindem către perfecțiune. Nu poți atinge perfecțiunea 100%, însă poți ajunge aproape de ea. Văd femei care sunt tot mai aproape de perfecțiune în fiecare zi. Femeile care îmi poartă piesele sunt femeile cu stil și asta înseamnă să fii creativă, inovatoare,
să te joci cu moda și să fii sigură pe tine, să fii „Tu”.

Care este piesa ta favorită?
Pardesiul creat din blană – cozi de vulpe – din colecția Black Swan 2015, o piesă care s-a bucurat de succes datorită creației și viziunii mele. Am prezentat-o la Paris Fashion Week în 2015.

Ce înseamnă pentru tine cuvântul „modă”?
Pentru mine, moda este un mod de a ne exprima dorința, aceasta fiind determinată de vârstă, cultură, statut social și economic. Moda este într-o continuă schimbare a formei, dimensiunii și a culorii. În România, interesul pentru modă este foarte dezvoltat. Românii adoptă principiul „haina îl face pe om”, se asortează și se fac plăcuți prin prezența lor.

Ai visat întotdeauna să ai propria ta etichetă?
It’s all about taking chances.

Călătorești mult pentru muncă? Care sunt cele mai importante destinații de modă?
Fashionistele așteaptă cu nerăbdare săptămânile modei de la NY, Londra, Paris, Milano. Pentru mine, Parisul este sinonim cu Fashion și Haute Couture, este un „raison d’etre“. Manifest un interes deosebit pentru Săptămâna Modei din Tokyo. Japonezii au un incredibil simț al stilului. Franța – raison d’etre și Japonia – sense of style. Călătoria este acel moment în care mă distanțez de rutină, descopăr lucruri noi, admir frumosul și sunt
mai aproape de mine însămi. De asemenea, expozițiile, arta în general mă inspiră. În octombrie sunt la Paris, la expoziția Fashion from Behind, de la Musée Bourdelle, care cu siguranță mă va inspira în ceea ce privește creația pieselor mele.

Descrie o zi tipică din viața ta.
Nu sunt foarte matinală întrucât îmi place să muncesc până târziu. Seara, când rămân singură, muncesc cel mai bine. Mă trezesc la 9:00, îmi savurez cafeaua. Dacă mă trezesc într-o stare foarte bună, ajung la sala de sport. După aceea revin acasă pentru a mă pregăti de ziua de muncă. Micul Dejun: un fruct, de obicei mango. Ținuta: vremea de afară îmi dictează ținuta. Încălțămintea este cheia ținutei mele: cu toc sau fără toc.
Mă gândesc ce întâlniri am? Ajung la showroom? Ajung la atelier? Am vreun eveniment? Cu machiajul sunt foarte relaxată. Îmi place sa fiu „EU”. Întâlnirile: câteodată sunt foarte multe întâlniri și discuții. Îmi plac lucrurile clare. Îmi plac întâlnirile unde lucrurile sunt făcute și rezolvate, însă unele întâlniri continuă și continuă etern. Asta mă poate frustra.
Showroom: îmi fac clientele fericite. Sunt o persoană foarte deschisă. Sunt persoane care doresc ținute la comandă, special create pentru ele (sur mesure). Îmi place să le vad, să le cunosc, să fiu atentă la ceea ce își doresc și să răspund nevoilor lor.
Atelierul: aici creez, realizez ținute și mă relaxez. Cu siguranță la 00:00 încă voi munci: comenzi, proiecte, creație.

Care ar fi sfatul tău pentru tinerii designeri aspiranți, care nu
știu cum să facă primul pas pentru realizarea viselor lor?
Curaj și să nu obosească. Am cunoscut mulți oameni talentați dar care s-au pierdut pe drum, puțini au avut curajul și puterea de a avansa. Până la urmă, orice meserie necesită multă muncă și studiu. Consider că a avea talent nu este suficient. Punctul meu forte este viziunea, dar în același timp sunt conștientă că trebuie să o perfecționez prin muncă.

Ce urmează pentru brand? La ce ne putem aștepta în următorii ani?
Anul 2020 vine cu un concept nou, foarte creativ, la care muncesc în momentul de față. Nu mă refer la cel din noiembrie, ci la conceptul din februarie, care mă reprezintă și cu siguranță va atrage atenția prin creativitate. Și pentru că nu gândesc în ani, ci in rezultate, curând, brandul Mirela Novak va deveni un brand internațional în cel puțin 4 țări.

www.mirelanovak.com
facebook.com/MirelaNovakFashion

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More