Take a fresh look at your lifestyle.

Nutriție pentru un ten mai sănătos și mai luminos

Indiferent de tendințele sezonului în materie de modă sau frumusețe și îngrijire, un ten luminos transmite sănătate, naturalețe și feminitate. Există foarte mulți factori care contribuie la aspectul tenului – alimentația, stilul de viață, orele de somn, produsele de înfrumusețare folosite, timpul de expunere la soare – însă cert este că pielea reflectă starea ta interioară de sănătate.

În revista online Shavers.ro vei găsi sfaturi utile pentru o îngrijire personală de calitate și pentru un plus de frumusețe și eleganță. Astăzi însă dorim să vă prezentăm câteva detalii despre modul în care alimentația poate afecta frumusețea tenului. Nu ar trebui să te mire că ceea ce alegi să mănânci are un impact puternic asupra felului în care arată pielea ta. Ce trebuie să știi este că, pentru un ten sănătos și luminos, este nevoie să consumi zilnic alimente din 3 grupe majore:

Alimente cu antioxidanți și vitamine esențiale pentru piele
Antioxidanții ajută organismul în procesul de vindecare, hrănesc pielea, iar fructele și legumele care îi conțin sunt, de regulă, pline și de vitamina A și C. Betacarotenul, în combinație cu vitamina A, îți protejează tenul împotriva razelor UV și a altor factori de mediu nocivi. Consumă zilnic morcovi, roșii, broccoli, pepene roșu, spanac, citrice, mango, ouă (pentru vitaminele din gama B), dar și ciuperci, usturoi și sparanghel pentru seleniu.

Alimente cu grăsimi sănătoase
Omega 3 reduce inflamațiile și previne uscarea excesivă a pielii. Include în meniul tău carnea de pește (somon, ton, sardine), dar și nuci, migdale, semințe de dovleac și de in.

Alimente care conțin fibre
Un organism încărcat de toxine va încerca să le elimine pe orice cale, inclusiv pin piele. Fibrele ajută la curățarea colonului și la eliminarea toxinelor din organism. Consumă regulat cereale integrale și leguminoase (fasole, linte, mazăre) și asigură-te că te hidratezi suficient.

Alimente care ar trebui evitate
Pentru a preveni problemele de piele, evită alimentele prea condimentate sau prea iuți, alcoolul și cafeaua în exces, care pot produce dilatația capilarelor de la nivelul tenului. Evită, de asemenea, mâncărurile foarte grase, prăjelile și alimentele hiper-procesate.

Alimente pentru un ten luminos
Pe lângă cele menționate mai sus, în cele trei grupe esențiale, există anumite alimente care au capacitatea de a conferi luminozitate tenului tau din interior. Dintre acestea, îți recomandăm căpșunile (pentru cantitatea mare de vitamina C, esențială pentru producerea de colagen), ouăle (pentru conținutul de aminoacizi și antioxidanți – luteină și zeaxantină, care ajută la regenerarea celulară), ananasul (pe lângă foarte multă vitamina C, conține și enzime care ajută la estomparea petelor și a ridurilor fine), lămâile (contracarează radicalii liberi responsabili de îmbătrânirea pielii), avocado (reduce roșeața și e foarte bogat în antioxidanți), usturoiul (este excelent pentru detoxifiere, curăță sângele și este antibiotic), spanacul (conține mult beta-caroten).

Încearcă să incluzi aceste alimente de mai sus în dieta și vei observa cu siguranță o îmbunătățire în sănătatea și frumusețea tenului tău. Viziteaza-ne și pe facebook și twitter pentru articole și noutăți interesante. Iar în final, vă prezentăm și 4 rețete de măști naturale, pentru a obține mai repede tenul luminos și sănătos:

Mască pentru față cu migdale și lapte
Vei avea nevoie de 3-4 migdale și lapte. Lasă migdalele la înmuiat în lapte, pentru cel puțin 12 ore. Piseaza-le apoi și amesteca-le cu lapte până obții o pastă fină. aplică pasta obținută astfel pe față și las-o să acționeze pentru cel puțin o oră. Clătește apoi cu apă călduță. Poți folosi această mască zilnic sau o poți folosi de două ori pe săptămână dacă ai tenul gras.

Mască pentru ten cu miere și lămâie
Vei avea nevoie de 2 linguri de miere, 2 linguri de zeamă de lămâie. Amestecă mierea cu zeama de lămâie și apoi aplică pe față. Lasă să acționeze pentru jumătate de oră și apoi clătește cu multă apă călduță.

Mască pentru față cu avocado
Avocado este bogat în potasiu, hrănește tenul și îl face mai luminos. Pentru această mască vei avea nevoie de o jumătate de avocado bine copt, o lingură de iaurt, o lingură de lămâie. Pisează bine fructul de avocado, apoi amestecă-l cu iaurtul și cu lămâia și aplică pe față. Lasă să acționeze pentru 20 de minute și apoi clătește.

Mască din căpșuni
Această mască reduce inflamația de la nivelul feței și estompeaza cearcănele. În plus, îndepărtează celulele moarte și lasă pielea fină și luminoasă. Ai nevoie de câteva capșuni coapte, o lingură de ulei de măsline, 2 linguri de miere. Pisează capșunile până obții o pastă omogenă, apoi adaugă uleiul și mierea și aplică pe față. Lasă să acționeze până ce se usucă, apoi clătește cu apă călduță din abundență.

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More