Take a fresh look at your lifestyle.

Parfumeria de nișă, aroma luxului în note atipice

0

În tendințele actuale, esențele nobile au câștigat teren în preferințele celor mai rafinate gusturi, iar parfumeria de nișă constituie o alegere olfactivă cu stil. Generații de parfumieri iscusiți și imaginativi, ai unor parfumerii cu istorie, creează amestecuri îndrăznețe de note aromate care sunt încapsulate în recipiente nonconformiste și expuse pentru răsfățul suprem al simțurilor. Despre cele mai apreciate parfumuri de nișă și ascensiunea lor către public, ne-a povestit Anca Andreea Nare, de la Niche Parfumerie.

Parfumeria de nișă, aroma luxului în note atipice 1

Dolce Vita: Spuneți-ne trei lucruri interesante despre parfumeria de nișă.
Anca Andreea Nare: Parfumurile de nișă erau deja disponibile chiar înainte ca parfumurile de designer să devină populare. Acestea au fost folosite de familii regale și de oameni nobili precum Regina Victoria și Regina Elisabeta I.

Printre cele mai populare parfumuri de nișă sunt cele care se concentrează pe o singură notă, în special cele cu miros de trandafiri, oud sau vanilie.

Parfumurile de nișă au o distribuție selectivă și nu se găsesc aproape niciodată în magazinele care vând produse de parfumerie în masă, premium sau lanțuri mari de magazine.

Parfumeria de nișă este pentru connoisseurs. Cum ați decis să mergeți pe acest segment și cum funcționează până acum?
Niche Parfumerie este un spațiu imersiv al frumuseții, născut în 2014, în Timișoara, din dragostea pentru parfumeria artistică și este o experiență atrăgătoare dedicată tuturor entuziaștilor de frumusețe și cunoscătorilor de arome. În afară de tendințele modei și codurile de design preconcepute, noi dezvoltăm și propunem o experiență unică și atipică în parfumeria artistică, obiecte și accesorii care reprezintă o raritate.

Niche Parfumerie este despre valoare și nu despre brand, despre calitate și nu despre marketing. Compania nu a fost concepută cu scopul profitului iminent. Noi creștem de la an la an, suntem pasionați și ne bucurăm, împreună cu clienții noștri, de case de parfumuri interesante și creative și de faptul că am putut aduce în Timișoara și în România o selecție curentă de branduri artistice, independente și rare.

Lumea esențelor olfactive este plină de surprize. Care este amestecul care v-a cucerit pe voi?
Ați auzit de Unum But_Not_Today, un parfum lansat în luna Septembrie, de Filippo Sorcinelli, un artist în adevăratul sens al cuvântului? Marca sa, UNUM, este un atelier care creează parfumuri pline de conexiuni emoționale, inspirate din aventurile sale în muzica la orgă, pictură și croitorie. Filippo Sorcinelli este fondatorul LAVS care creează și proiectează articole de îmbrăcăminte liturgică, inclusiv veșmintele pentru Papa Benedict al XVI-lea și Papa Francisc. Unum But_Not_Today este un Extrait de Parfum inspirat de filmul Hannibal, in complet de acorduri metalice, sângeroase (47 de note de sânge și 15 note de crin alb au fost folosite până la atingerea efectului final). Rezultatul a fost un miros unic ce nu se încadrează în metoda de creație tradițională a parfumeriei, ci se îmbarcă pe in drum original și definește noi bariere ale parfumeriei artistice.

Care sunt brandurile vedetă de la Niche Parfumerie?
Parfumeria noastră are multe vedete, portofoliul de branduri este foarte diversificat și complementar, de la oriental la molecular, de la clasic franțuzesc la creații cu frankincense, fiecare este special, artistic și diferit. Cel mai renumit brand, din punct de vedere istoric, al portofoliului nostru este Nicolai Parfums de Createur, înființat de Patricia Nicolai, strănepoata legendarului Pierre Guerlain și cea mai experimentată stea a parfumeriei de nișă. Simțul excelent al compoziției este semnul ei distinctiv. Aromele sale, realizate cu cele mai bune esențe, sunt pline de subtilitate, nuanțe și tranziții armonioase pe măsură ce se dezvoltă pe piele. Delicate și complexe, acestea și-au câștigat respectul unanim în lumea parfumeriei franceze. Patricia de Nicolai a fost prima femeie care a primit premiul celui mai bun parfumier internațional de la Societatea Franceză de Parfumieri. Elegantele creații Parfums de Nicolai sunt capodoperele producției de parfumuri contemporane franceze,
create cu un gust impecabil.

Care este cel mai hype brand în magazin ?
La momentul actual, Jeroboam. Povestea lui a început cu o întrebare simplă adresată parfumierului Vanina Muracciole de François Hénin: „Pot mirosi moscul?” Unii oameni pot mirosi moscul intens, în timp ce alții au doar o percepție slabă a lui. Moscul oferă o gamă largă de mirosuri: pudrat, lemnos, puternic, animalic … Bazându-se pe această observație, Vanina a creat acordul Mosc enigmatic, un cocktail adevărat de mosc, pentru a explora fiecare fațetă a acestui ingredient unic, și alte șapte extracte cu mosc, puternice și intense. Jeroboam și-a
câștigat popularitatea datorită concentrației și persistenței, dar și datorită prețului competitiv.

Unde le pot găsi și de unde provin cele mai multe capodopere parfumate?
Venim în întâmpinarea clienților noștri cu două puncta de vânzare, unul online – www.nicheparfumerie.ro – și unul în Timișoara, pe Strada Carol Telbisz Nr. 4, deschis în intervalul orar Luni-Vineri 10.00-19.00 și Sâmbătă 10.00-15.00, sau chiar la miezul nopții. Cea mai mare selecție de parfumuri o avem din Italia și Franța, dar avem și branduri din Emiratele Arabe, Australia și America.

Deci se poate cumpăra un parfum și la miezul nopții?
Colecționarii și-au dorit o experiență diferită, aceea de a avea un boutique deschis doar pentru ei. Acest lucru se poate întâmpla într-o oră din noapte sau în oricare alt moment al zilei, pentru a explora intim o grădină mitică a mirosurilor extraordinare. Cei interesati ne pot suna și ii vom ajuta cu tot ce este nevoie: vom asculta și nu vom judeca, chiar dacă sunt în căutarea acelui rău perfect,, am uitat, e ziua ta si te iubesc…
un fel de cadou. Exprimati-va dorința si noi păstram secretul.

Cum ajutați clientul să aleagă parfumul care i se potrivește?
Fiecare parfum este compus din note diferite – de bază, de vârf și de mijloc (inimă) – care lucrează în sinergie pentru a crea un miros specific. Unele parfumuri, de exemplu, considerate florale, conțin diferite note precum trandafir, gardenie sau geranium. Altele sunt fructate, cu tonuri de citrice sau măr. Parfumurile exotice conțin note picante precum anasonul stelat sau scorțișoara. Mirosurile de mosc și oud au un ton mai masculin, în timp ce altele pot avea mirosuri de pin sau chiar piele. Totul începe cu stabilirea categoriei și a notei preferate.

Ce parfum de la Niche Parfumerie ar putea fi încadrat în “la dolce vita”?
Luminos, un floral alb, creat maiestuos. Iasomia, tuberoza și floarea de portocal se înfășoară una în jurul celeilalte ca strălucirea fascinantă a fustelor din tul alb ale unui corp de balet. Dansează, sar și se îmbină într-o „floare albă” idealizată, care nu este niciuna din aceste flori, ci o floare găsită într-un vis. Rafinat și elegant, acesta s-ar potrivi perfect în “la dolce vita”. Patricia de Nicolai a devenit prima femeie care a câștigat râvnitul Mouillette d’Or pentru cel mai bun creator international de parfumuri, când Number One a debutat, în 1989. Un classic modern ce merită să fie experimentat de toată lumea.

Care sunt esențele care se potrivesc cel mai bine în anotimpul rece?
Fiecare anotimp are propriile arome. Dacă în timpul verii parfumurile curate și florale erau cele mai apreciate, în timpul lunilor mai reci sunt recomandate cele amețitoare, mai intense. Notele care se potrivesc cel mai bine cu sezonul rece sunt note calde de mosc, patchouli, vetiver, lemn de santal, chihlimbar, oud. Este o tranziție care are sens atunci când te gândești la asta. Trebuie să găsim o cale de a echilibra vremea mai rece de afară. Dar totul este individual și „regulile” parfumurilor sunt făcute pentru a fi încălcate, așa că urmați-vă instinctul și nasul!

Parfumeria de nișă, aroma luxului în note atipice 2

Jeroboam Insulo – Fondatorul Jeroboam, François Hénin, descrie vanilia ca fiind „arma absolută a sufletelor seducătoare”. Insulo este arma secretă a lui Hénin, o combinație fină, irezistibilă, o vanilie cremoasă îmbogățită cu note enigmatice destul de puternice pentru a te putea purta oriunde și imposibil de uitat. Jeroboam Insulo, 30 ml, Extract de Parfum, 426 lei

Parfumeria de nișă, aroma luxului în note atipice 3

Nomenclature Holy_wood – Într-un tribut adus anilor ‚70 în California, Holy_wood celebrează atât trezirea spirituală a noii epoci, cât și explozia creativă a cinematografiei Hollywood-ului. Așa cum inovațiile tehnice le-au permis tinerilor regizori ca Scorsese sau Altman să reinventeze cinematografia americană, maestrul parfumier Frank Voelkl folosește metode de ultimă generație pentru a crea o versiune modern a acordului dintre trandafir și patchouli, cel din urmă transformat în Clearwood. Primul ingredient de parfum proiectat prin biotehnologia albă, Clearwood este răspunsul secolului 21 la Patchouli. Dezvoltat în California, pentru Firmenich, această esență intensă și ecologică este derivată din fermentația trestiei de zahăr. Aflat la granița dintre natural și artificial, Clearwood-ul ne introduce în noua epocă a parfumeriei. Nomenclature Holy_wood, disponibil în 50 ml și 100 ml, Eau de Parfum, de la 582 lei

Parfumeria de nișă, aroma luxului în note atipice 4

Thoo Live in Colours – Notele de citrice sunt atât de volatile încât parfumierul trebuie să-și dea seama cum să le păstreze la înălțime pe tot parcursul compoziției, un act de echilibru mult mai greu decât v-ați imagina. Thoo Live in Colours duce acest echilibru la bun sfârșit, fără a pierde impulsul de-a lungul drumului. Parfumul este prezentat într-o sticlă unică, pictată manual, o adevărată bijuterie olfactivă și un must-have al iubitorilor de artă parfumată. Thoo Live in Colours, 75 ml, Eau de Parfum, 865 lei

Parfumeria de nișă, aroma luxului în note atipice 5

Antiqua Sogno a Firenze – Santa Maria del Fiore, Catedrala din Florența, transformă turnul clopotniței într-un vechi minaret. Un vis dulce-parfumat în care esențe orientale, mișcate de un vânt puternic, se întâlnesc în capitala toscană. Piperul negru aprinde simțurile, iar
Neroli le calmează. Trandafirul și iasomia emană prospețime, iar împreună cu boabele aromate de ienupăr eliberează o esență dulce, bogată și intensă. Vanilia și moscul alb adaugă un aer oriental întregii creații aromate. Antiqua Sogno a Firenze, 100 ml, Eau de Parfum, 650 lei

Parfumeria de nișă, aroma luxului în note atipice 6

Patricia Nicolai Cuir Cuba Intense – O combinație de tutun și piele pe care alunecă o bază de lemn dulce și cu o inimă florală de magnolie și ylang-ylang. Salvie, lavandă și mentă în vârf, o inimă condimentată cu chimen și coriandru și o bază de note lemnoase de patchouli și cedru. Notele de tutun și piele ne-ar putea duce cu gândul către un parfum masculin, însă lemnul dulce este foarte apreciat de femeile care doresc să fie originale. Patricia Nicolai Cuir Cuba Intense, disponibil în 30 ml și 100 ml, Eau de Parfum, de la 265 lei

www.nicheparfumerie.ro

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More