Take a fresh look at your lifestyle.

pregătești pielea pentru vară

0

Vine vara, bine-mi pare! E cald, e soare și abia aștept să port rochiile și fustele care au stat până acum cuminți în dulap, așteptându-și vremea. Dar, înainte de a mă concentra pe vestimentație, vreau să mă asigur că pielea mea este din cap până-n picioare luminoasă, strălucitoare, netedă și pregătită pentru a fi expusă soarelelui în toată splendoarea ei.

Da, iarna are efecte mai puțin plăcute asupra pielii: frigul, o umiditate redusă în apartament, vântul și hainele groase – toate acestea contribuie la aspectul deshidratat și lipsit de strălucire. Dar nu este nimic de nerezolvat!!

Așa că am făcut o listă cu pașii pe care să-i urmezi, atât pe interior cât și pe exterior, ca să îți pregătești pielea pentru vară.

CURĂȚĂ DIN INTERIOR

Dacă te confrunți cu impurități ale tenului și cu piele uscată, este important să îți cureți tenul și din interior. Cu alte cuvinte, renunță la alimentele procesate, la zahăr și alcool. 

EXFOLIAZĂ

Îți recomand să faci zilnic o exfoliere cu o perie specială realizată cu peri naturali. Este vorba despre celebrul ”dry brushing” sau periajul corpului cu o perie uscată. Este o metodă extrem de ușor de aplicat acasă pentru a elimina celulele moarte, pentru a stimula circulația și sistemul limfatic, pentru a îmbunătăți aspectul pielii și pentru a diminua din aspectul nedorit al celulitei. 

În plus, după cum probabil știi, pielea este cel mai mare organ și ea ne ajută să eliminăm toxinele din corp.

Periajul uscat se pornește de la tălpi și se merge în sus, fără a lăsa nicio părticică a corpului neperiată. Dacă există răni pe corp, este indicat să le eviți.

O altă metodă foarte eficiență de exfoliere este să aplici pe corp un ulei abia apoi să facui gomajul cu zaț de cafea. Pielea va fi strălucitoare!!

Dacă începi de azi, cu siguranță peste o lună pielea ta va avea un aspect mult îmbunătățit. Să mai zic că și un pic de sport ar ajuta? 

STIMULEAZĂ PROTECȚIA NATURALĂ A PIELII

Următorul pas este să stimulezi din interior protecția pielii împotriva agresiunii razelor de soare.

Da, soarele este extraordinar de benefic pentru starea de bine și pentru producția naturală de vitamina D, dar în cantitate prea mare poate deveni un dușman al pielii. Nu cred că mai este pentru nimeni un secret faptul că razele UV contribuie substanțial la îmbătrânirea prematură a tenului. Astfel că protejarea lui împotriva acestor raze cu factor de protecție trebuie să fie o prioritate.

Dar există și o serie de alimente și nutrienți care oferă tenului protecție din interior.

Anumiți antioxidanți acționează similar cu SPF-ul formând o barieră de protecție atunci când razele soarelui ne ating. Există chiar studii care demonstrează că antioxidanții pot reduce arsura solară. Dar aceste efecte prin alimentație nu sunt instante, așa că trebuie demarată dieta potrivită cu cel puțin  1-2 luni înainte de vacanță.

Beta-carotenul (în morcovi, dovleac, spanac, cartof dulce, kale și mango) și luteina (spanac, kale și alte frunze de culoare închisă, praz, mazăre și gălbenuș) au efect dovedite în supra cu razele UV. Include-le în alimentația ta zilnică.

Licopenul, nutrientul care se găsește în roșii (dar și în pepene, ardei roșu, mango și papaya), este dovedit eficient în lupta cu efectele dăunătoare ale soarelui. Studiile au arătat cu 48% mai puțină înroșire a pielii a celor care au consumat licopen timp de 2 săptămâni.

Ceaiul verde este și el foarte eficient împotriva daunelor la nivelul pielii cauzate de soare. Așa că poți consuma 2-3 cești pe zi (alege varianta fără cofeină dacă ți se pare prea mult și dacă mai bei și cafea).

HIDRATEAZĂ-TE

Acesta este probabil sfatul pe care îl auzi cel mai des atunci când se vorbește despre grija pentru ten și piele. Dar nu este doar un clișeu, ci purul adevăr. Vrei o piele frumoasă?  Bea apă!

Cu atât mai mult când te expui la soare. Efectul de deshidratare (datorat transpirației) va fi și mai puternic. Bea 1.5-2 litri de apă pe zi.

Importante în menținerea hidratării sunt și grăsimile esențiale, omega-3 şi omega-6, iar prezenţa lor ar trebui să fie obligatorie în dieta ta. Hidratează din interior, menținând pielea catifelată și întinsă. Include în alimentația ta săptămânală  2-3 porții de pește gras, mănâncă zilnic o porție de nuci sau semințe precum chia, in, semințe de dovleac.

Acidul hialuronic este un excelent hidratant pentru organism. Practic reține moleculele de apă în piele, menține elasticitatea pielii și susține regenerarea și repararea ei. Există o serie largă de suplimente cu acid hialuronic. Eu aleg tot timpul variantele cele mai naturale. Efectul acestuia este vizibil la scurt timp după începerea unei cure.

SCHIMBĂ RUTINA DE ÎNGRIJIRE A TENULUI

Acesta este momentul în care ar trebui să schimbi produsele de îngrijire a tenului pe care le utilizai iarna cu unele potrivite sezonului. Dacă în sezonul rece ai nevoie de creme mai dense și mai grase, atunci când afară se va încălzi va fi nevoie să le înlocuiești cu variante mai lejere, pe bază de apă. Este fix ca în cazul garderobei. De la haine groase, treci la unele subțiri care lasă corpul să respire, să se aerisească. 

Dacă utilizezi un demachiant gras, schimbă-l cu unul sub formă de spumă sau pe bază de acid glicolic pentru a curăța bine porii de transpirație, reziduuri de machiaj sau de factor de protecție. 

Utilizează măști pe bază de argilă sau nămol care ajută la purificarea şi catifelarea tenului, prin hrănirea pielii cu minerale binefăcătoare. Acestea îndepărtează celulele moarte şi absorb sebumul în exces acumulat în piele. De asemenea, ajută la curăţarea tenului şi la închiderea porilor.

ÎNDEPĂRTEAZĂ PĂRUL

Acesta este momentul ideal să faci o nouă ședință de întreținere a
epilării definitive. Dacă se apropie prea tare momentul plajei, expunerea la soare va trebui amânată pentru a nu păta pielea. Așa că fă-ți chiar azi programarea.

Aceștia sunt pașii de bază, simpli zic eu, pe care dacă îi vei urma cu perserverență și cu ceva timp înainte de începerea sezonului estival, vei avea o piele superbă și sănătoasă! Enjoy!


Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More