Take a fresh look at your lifestyle.

Prima evaluare sistematică a brandurilor românești TOP 50: Dacia este pe primul loc, eMag pe 2, iar Dedeman pe 3. Alte mari nume de companii vin din urmă

Dacia este cel mai valoros brand românesc, cu o valoare de 1,2 miliarde euro, iar Dedeman este cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc, evaluat la 206 milioane euro, fiind totuși pe locul 3 în clasament. Aceasta deoarece poziția a doua este ocupată de eMag, creditat cu o valoare de 361 milioane euro în clasamentul pe 2017 lansat în această noapte de Brand Finance, cea mai mare firmă independentă globală de consultanță strategică și evaluare de business, și analizat de Profit.ro. Și Ion Țiriac apare pe listă. Clasamentul a fost redactat pe baza unei analize de 6 luni, reprezentând prima evaluare sistematică și riguroasă a brandurilor românești de top.

„Dacia este un brand solid, popular, și a fost practic singurul brand auto care putea fi cumpărat în România până în 1989. Preluarea de către Renault în 1999 a marcat un reviriment al brandului, iar astăzi Dacia este al doilea brand din portofoliul Renault ca vânzări, cu 90% din producție vândută în 34 de țări. Ajuns astăzi al doilea cel mai valoros brand românesc, cu o valoare de 361 milioane euro, eMAG a fost înfi ințat de trei tineri antreprenori în 2001 într-un apartament de bloc – echivalentul local al “garajului” din Silicon Valley. Alimentat de investițiile fondului global Naspers, care între timp a devenit acționar majoritar, eMAG a crescut exponențial, devenind cel mai mare retailer online din România. “Amazonul românesc” și-a păstrat spiritul antreprenorial, adăugând constant noi categorii de produse pe platforma sa, în timp ce își continuă expansiunea în Europa de Est. Al treilea cel mai valoros brand, Dedeman, a excelat în modelul de business mai degrabă tradițional al magazinelor de materiale de construcții și pentru amenajări interioare – dar a valorifi cat tendințele moderne de amenajare a casei, bricolaj de tip do-it-yourself (DIY) și comerț modern (cash & carry). Cu o valoare de 206 milioane euro, este în același timp cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc. Brandul a crescut și prin extinderea perseverentă a rețelei naționale – chiar și în timpul crizei economice – depășind competitori internaționali puternici și România”, se arată în raport.

Sursa: profit.ro

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More