Take a fresh look at your lifestyle.

Spre libertate cu BMW Isetta

La 30 de ani de la căderea Zidului Berlinului, BMW rememorează povestea dorinţei de libertate, ingeniozitate şi aptitudini inginereşti – filmul „The Small Escape” va avea premiera la 2 octombrie pe YouTube şi reţelele de socializare.

Mii de exponate la Muzeul Zidului Berlinului de pe Friedrichstrasse din Berlin omagiază istoria unui oraş cândva divizat, graniţa strâns controlată dintre Est şi Vest şi oamenii aflaţi în căutarea drumului spre libertate cu orice risc. La etajul superior, lângă fereastra ce dă spre Checkpoint Charlie, este cea mai mică maşină  folosită vreodată pentru evadare: un model BMW Isetta. Cu regularitate, Klaus-Günter Jacobi (79 de ani) însoţeşte vizitatorii prin muzeu în calitate de ghid turistic. Puţin sunt aceia care ştiu un amănunt: nu numai că Jacobi ştie totul despre numeroasele încercări de evadare, dar a avut şi idea lui să ascundă o persoană în interiorul micului bubble car şi să treacă graniţa cu pasagerul neobservat. Acesta este modul în care cel mai bun prieten al său a reuşit să evadeze din Berlinul de Este în cel Occidental. La 30 de ani de la căderea Zidului Berlinului, BMW rememorează povestea lui Klaus-Günter Jacobi, a prietenului său Manfred Koster şi a acelui minicar care a ajutat nouă oameni să evadeze din RDG. Povestea este intriga filmului „The Small Escape” (Mica Evadare), care va avea premiera la 2 octombrie 2019 ca spot TV, pe YouTube şi pe alte canale social media ale BMW Group.

Spre libertate cu BMW Isetta 1

Filmul tip blockbuster a fost produs în mod elaborat şi duce audienţa înapoi în 1964. Familia lui Jacobi’ a părăsit deja Berlinul de Est în 1958, cu trei înainte de construcţia Zidului. Când vechiul său prieten Manfred Koster i-a cerut să-l ajute să evadeze din RDG, el a venit cu un plan îndrăzneţ. Automobilul său BMW Isetta avea să fie maşina de evadare. Moto coupe-ul ce măsura doar 2,30 metri în lungime şi 1,40 metri în lăţime ar stârni prea puţine suspiciuni în faţa grănicerilor – sau aşa spera el. Chiar şi astăzi pare aproape imposibil să ascunzi o persoană într-un BMW Isetta. Acel bubble car era deja prea strâmt pentru cele două persoane aşezate pe locurile din spatele uşii frontale. Ascunzătoarea pentru prietenul său a fost construită în spatele banchetei, chiar lângă motor. Mecanic auto, Jacobi s-a ocupat de transformare în fostul său atelier de pregătire din Berlin-Reinickendorf. A făcut o deschidere în decoraţiunea din spatele banchetei, a schimbat raftul în sus şi a îndepărtat roata de rezervă, încălzirea şi filtrul de aer. De asemenea, a schimbat rezervorul de 13 litri cu o canistră de doi litri pentru a-i face loc pasagerului ascuns.

„The Small Escape” arată modul în care BMW Isetta a fost transformat într-un automobil de evadare şi cât de riscantă era trecerea frontierei. Fascinanta poveste de istorie a fost produsă de regizorul Alex Feil, cameramanul Khaled Mohtaseb şi scenograful Erwin Prieb – totul în stilul unui blockbuster de la Hollywood. Recuzita, costumele, vehiculele şi decorul stradal a fost creat la Budapesta pentru a pune în scenă un cadru fidel din Berlinul anilor ’60. Un punct de control complet, cu zid şi bandă de graniţă, a fost recreat, rezultatul fiind o atmosferă apăsătoare care continuă să crească pe parcursul filmului pentru a culmina apoi cu finalul fericit. „De la inventarea lor, automobilele au adus omenirii libertate şi autodeterminare. Maşinile reunesc oamenii. Acesta este lucrul de care ar trebui să ţinem cont mereu în dezbaterea actuală. Filmul accentuează acets aspect. Povestea emoţionantă a evadării cu BMW Isetta poate fi văzută şi ca un simbol al valorii nepreţuite pe care maşinile şi mobilitatea individuală o pot avea. Totul este despre libertate, independenţă şi visuri. Filmul nostru recunoaşte impulsul şi curajul oamenilor care au făcut posibilă această evadare de succes”, declară Jens Thiemer, director BMW pentru brand management.

La 23 mai 1964, cu puţin înainte ca trecerea graniţei să fie închisă la miezul nopţii, BMW Isetta transformat de Klaus-Günter Jacobi a trecut pe sub bariera deschisă. Imediat după trecere, el l-a eliberat pe prietenul său Manfred din ascunzătoarea din spatele banchetei şi l-a îmbrăţişat cu o bucurie evidentă. A fost singura dată când BMW Isetta al lui Jacobi a fost utilizat ca maşină de evadare, dar reuşita lui i-a inspirat pe alţii. Alţi opt cetăţeni ai RDG au reuşit să scape spre Occident în anii următori în modele BMW Isetta transformate similar. În prezent, această maşină este expusă la Muzeul Zidului Berlinului. Filmul „The Small Escape” va fi un exponat permanent al expoziţiei permanente despre încercările spectaculoase de evadare.

Filmul „The Small Escape” poate fi văzut pe canalul YouTube şi pe alte canale social media ale BMW Group (https://youtu.be/bkho0RB0zz0). Povestea amănunţită a lui Klaus-Günter Jacob, a automobilului său BMW Isetta şi a evadării spectaculoase a prietenului peste graniţa din interiorul Germaniei este prezentată pe www.bmw.com.

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More