Take a fresh look at your lifestyle.

Style Story – Kering: Gucci, Bottega Veneta, McQ, Brioni, Saint Laurent, Balenciaga…

0

În spatele celor mari ai modei stau întotdeauna aceleași companii. Una dintre acestea este Kering, condusă de omul care a obținut-o pe Salma Hayek. Poate nu doar cu salariul anual de 46 de milioane de dolari, ci și cu farmecul său și stilul manipulator pe care știe să le folosească nu numai cu vedetele de la Hollywood.

Ar fi putut foarte bine să distribuie corespondența, să poarte o șapcă, așa cum fac mesagerii, o cămașă și o pereche de pantaloni scurți… François-Henri Pinault este un bărbat inobservabil, fără prea mult Schi-Schi. Păr scurt, nas bulbos, ochi amabili. Este unul dintre mușchetarii industriei de lux și deține, în calitate de CEO al Kering, mâna protectoare pe mărci precum Gucci, Saint Laurent sau Bottega Veneta. Pinault nu a avut prea multe de ales. Tatăl său a fondat Pinault Etablissements în 1963 – era vorba despre lemn și materiale de construcție, nici urmă de lux. În 1991, Conforama s-a alăturat grupului maritim Au Printemps și companiei lanț de comenzi online și prin poștă – La Redoute, care va fi în cele din urmă în nume Pinault – Printemps – Redoute, PPR pe scurt. Bătrânul Pinault are multe de-a face cu compania sa, trimite mai întâi juniorul la Fnac, înainte de a-l face noul CEO după preluarea aproape completă a Grupului Gucci în 2005. După aceea se întâmplă multe lucruri care interesează administrarea bursei și a afacerilor: de exemplu, achiziția Puma și Girard-Perregaux sau vânzarea Conforama sau YSL Beauty către L’Oréal. O companie ca aceasta nu rămâne niciodată nemișcată, iar acțiunile și portofoliul PPR se schimbă aproape la fel de rapid ca modelele de pe Catwalk. Înapoi la François-Henri, care dă din cap aprobator, totuși vrea să facă multe lucruri diferit.     

Style Story - Kering: Gucci, Bottega Veneta, McQ, Brioni,  Saint Laurent, Balenciaga... 1

Doing it my way

În 2013, Pinault a schimbat denumirea greoaie a companiei în Kering. În primul rând, nimeni nu înțelege – nici sensul său, nici acest pas. Cunoscătorii vorbesc despre vânzarea rădăcinilor, considerată o mișcare proastă la care poate merge doar un francez naiv. Dar o fac greșit, pentru că acest francez știe exact ce face. „Ker” provine din locul natal al lui Pinaults, Bretania, unde cuvântul înseamnă „acasă”, pronunția fonetică trebuie să facă aluzie la engleza „caring” – un indiciu al locului în care Pinault dorește să conducă compania luptând constant cu LVMH și Richemont pentru podiumul pieței de lux. De fapt, împreună cu Gucci, Kering iese, de asemenea, din colțul murdar de cenușă și cu o cifră de afaceri ajustată de 10.816 miliarde de euro în 2017, se situează în spatele LVMH, pe locul doi în râvnitul clasament. 70 % din vânzările sale se datorează cailor săi de lux Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent sau Alexander McQueen. O cursă care, odată cu vânzarea Puma, la începutul anului 2018, ar trebui să se ridice până la marginea paharului.  

Între Front Row și Red Carpet

Oricine crede că François-Henri Pinault parcurge viața de zi cu zi cu căștile în urechi și servieta, are o părere greșită. Front Rows și Red Carpets sunt locurile sale de joacă, modelele și actrițele sunt jumătățile sale. Mai întâi se leagă de Linda Evangelista. Un lucru scurt, după cum a fost clarificat în instanță, urmărind ca avocații să-l grăbească pentru plata întreținerii fiului lor, Augustin. 46.000 de dolari pe lună se cere de la miliardarul francez François-Henri Pinault. El nu vrea, dar avocații îl clarifică. Între timp, Augustin se joacă cu sora vitregă Valentina, care, de fapt, seamănă mai mult cu mama ei, Salma Hayek, decât cu tatăl Pinault. Șeful Kering punea, în 2009, inelul puternic în karate pe degetul bombei sexy de la Hollywood și de atunci se arată cu mândrie cu ea la braț, ori de câte ori Paparazzi scot camera. Dacă nu îl cunoști pe Pinault, la prima vedere, bifezi rapid pe garda de corp a lui Hayek la Row Front Gucci. În schimb, s-ar putea crede că Hayek ar fi accesoriul său frumos. Cei care se gândesc la clișee să fie pedepsiți, pentru că ea este actrița care își încurajează soțul să înființeze Fundația Kering în 2009, care combate violența împotriva femeilor.  

Style Story - Kering: Gucci, Bottega Veneta, McQ, Brioni,  Saint Laurent, Balenciaga... 2

Căutarea murdăriei

Se pare că Pinault și Kering fac o treabă bună. Oricum, designeri precum Christopher Kane sau Alessandro Michele ratează, în orice caz în casa mamă, mai multe note de top decât un profesor unui elev model. Expertiza în producție, negociere a prețurilor sau locația magazinului este în sfârșit la fel de mare așa cum se cuvine unui Grup de Lux. Pinault acordă o importanță deosebită tratării fiecărui brand în mod individual în ceea ce privește designul, imaginea și strategia produsului. În Forja de design din New York, la Parsons School of Art and Design, el caută, în mod regulat, designeri de modă noi pentru brandurile sale. Sindromul de om bun? Poate și încercarea de a alunga răul din câmpul vizual al Google prin fapte bune. Trebuie să săpați corect pentru a găsi murdăria care se lipește de călcâiele unei companii lustruite precum Kering. Opt milioane de Euro este salariul net acordat noului CEO Gucci, Marco Bizzarri – bani care nu i-au impozitat nici pe Gucci, nici pe Kering în mod convențional. Două contracte de muncă, o companie intermediară din Italia și impozitul taxă elvețian, îi permit lui Bizzarri, în ciuda salariului cu șapte cifre, să nu plătească nici o parte statului, ceea ce milionarii obișnuiți trebuie să achite statului. Ei bine, chiar și François-Henri Pinault este la sfârșitul zilei om de afaceri, iar Kering nu este o companie sfântă.   

Gooder

Calcul sau karma – de ce este atât de greu de crezut că cineva a cărui familie este parcată în rangul 30 pe lista miliardarilor Forbes vrea să facă bine? François-Henri Pinault încurajează Kering și protejații săi să ia drumul curat din punct de vedere economic, ecologic și social. Durabilitatea drepturilor femeilor sunt primele cuvinte cheie: din respect pentru mediu și conservarea materiilor prime, noi obiective vor fi stabilite până în 2025, iar Fundația internă va sprijini refugiații și migranții din întreaga lume, precum și organizațiile care oferă asistență de tot felul femeilor. De asemenea, Pinault nu este reținut să ridice receptorul telefonului și să sune concurentul LVMH pentru a implementa în comun o mișcare pentru business-ul modelelor. Rezultatul: modelele cu vârsta sub 16 ani pot fi modele doar pentru moda copiilor, Size Zero este interzisă, iar cele care intră pe podiumuri trebuie să-și certifice sănătatea fizică prin intermediul unui certificat medical. La dorința companiei-mamă, Gucci funcționează doar cu piele nepoluantă și aur minat corect din punct de vedere etic dintr-o mină peruană. Cu toate acestea, Kering merge mai departe, construind propriile sale instalații de fabricație care transformă fibrele de bumbac și poliester din îmbrăcăminte uzată în țesături noi și se îndreaptă către hârtie reciclată în întregul grup. Consumul de apă, sursele de energie inovatoare și gestionarea deșeurilor sunt alte subiecte pe care François-Henri Pinault le completează în ședințe. Acțiunile sale nu trec neobservate, iar Kering se află pe locul 47 în clasamentul 2018 Global 100 al celor mai durabile companii din lume, ca fiind cea mai bună companie textilă.

Style Story - Kering: Gucci, Bottega Veneta, McQ, Brioni,  Saint Laurent, Balenciaga... 3

Despre compania Kering

Grupul francez Kering gestionează în prezent, la nivel mondial, cele 14 mărci de lux Gucci, Bottega Veneta, McQ, Alexander McQueen, Brioni, Pomellato, Qeelin, Saint Laurent, Balenciaga, Boucheron, Dodo, Ulysse Nardin, Girard-Perregaux și Kering Eyewear. Între rivalii LVMH și Richemont, Kering se află pe locul doi printre cele mai mari companii de lux din lume. În 2017, compania condusă de Francois-Henri Pinault stabilește un bilanț record: o creștere a vânzărilor nete cu 25% la 15,47 miliarde de euro și o creștere de 119% a venitului net la 1,78 miliarde de euro, lucru care ridică acțiunile la o treime sau 6 euro. Principalele piețe sunt Europa (33%), Asia (27%) și America de Nord (21%). Două treimi din succesul Grupului se datorează brandurilor sale de lux, dar intenționează ca în viitor să treacă complet la gestionarea mărcilor de modă.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More