Take a fresh look at your lifestyle.

Top 4 greseli in alimentatia copiilor

La baza unui stil de viata sanatos intotdeauna va sta abordarea unei alimentatii bogate in nutrienti esentiali sanatatii.
Alimentatia adultilor, de exemplu, are la baza imbratisarea inca de la varsta frageda a unui stil alimentar santos care sa fie respectat pe tot parcursul vietii. In acest sens, parinti ar trebui sa le ofere copiilor un exemplu alimentar demn de urmat.

Cu toate acestea, din dorinta de a oferi copilului tot ceea ce e mai bun, parintii mai fac si greseli. Cele mai frecvente le expun in continuare:

1.“Mananca tot din farfurie”

Dintr-o grija excesiva purtata copiilor, cei mai multi parinti vor sa se asigure ca odraslele lor sunt hranite bine si astfel recurg la umplerea farfuriei cu mancare mai mult decat ar putea copilul sa manance.

Acestia insista ca micutii sa termine tot ce au in farfurie in timp ce copiii de cele mai multe ori refuza mancarea. Indifferent de insistentele parintilor si indiferent de promisiunile pe care acestia le fac in obtinerea obiectivului ca cel mic sa manance tot.

Expresia “mananca tot din farfurie” este gresita, iar obligarea copilului sa consume anuminte alimente cu forta nu a fost si nu va fi niciodata o idee buna.

In urma acestei practici gresite copiii pot fi afectati, iar ora mesei va fi privita ca fiind un chin de catre cei mici.

Cu ajutorul unei atitudini positive, fara sa existe anumite obligatii cu privire la consumul alimentelor, copilul va intelege de ce e important sa manance si va urmari sa se sature indiferent ca a terminat sau nu tot din farfurie.

2.Ignorarea preferintelor alimentare ale copilului

Odata ce le oferim copiilor produse bio reprezentate de fructe si legume proaspete, multi dintre acestia de cele mai multe ori vor stramba din nas.

Nu toti parintii cunosc faptul ca, copiii detin in comparative cu adultii, mai multe papile gustative.

Lucru pentru care multe legume pot avea un gust amar, pe care copiii il vor resimti din plin si aici ne referim la spanac sau broccoli.

Pentru a incuraja copiii sa manance legume si fructe proaspete bogate in vitamin, esentiale varstei lor, este necesar sa le acordam timp de acomodare cu gustul acestora uneori prea puternic pentru ei.

Gatind alimentele mai putin preferate de copii, dar sanatoase din punctul nostru de vedere, al parintilor, adaugand condimente dulci si aromate putem schimba gustul acestora pentru ca cei mici sa se poata bucura din plin de ele.

3.Exemplul negativ dat mai departe

Obiceiurile alimentare negative abordate de parinti adesea vor fi imprumutate de copii fie ca vrem fie ca nu.

Astfel sa nu ne miram de ce copiii refuza un aliment sanatos in favoarea altuia plin de zahar si sare.

Nu exista o greseala mai mare pe care o pot face parintii decat sa ii repete copilului diverse fraze prin care sa-l puna in postura de: ”Tu esti prea mic sa mananci aia ai nevoie sa mananci altceva, doar mami si tati au voie”. Chiar daca nu este exprimata verbal, conceptia in sine poate fi transmisa prin exemplul personal.

Cea mai buna metoda de a incuraja copilul sa manance alimente cu adevarat sanatoase, este reprezentata prin puterea exemplului, care functioneaza de fiecare data..

Daca iti doresti ca si copilul tau sa abordeze o alimentatie sanatoasa schimbarea in primul rand trebuie sa inceapa cu tine, copilul putand sa invete prin exemplul pe care il dai.

4.Mult prea multe gustari nesanatoase intre mese

Gustarile nesanatoase intre mese reprezinta o modalitate prin intermediul carora ii putem taia efectiv pofta de mancare a copilului, pentru ca ulterior acesta sa vocifereze ori de câte ori este pus la masa refuzand mancarea.

Gustarile dintre mese trebuie sa conțină nutrienti si vitamine necesare pentru dezvoltarea armonioasa a copilului.

Dulciurile oferite drept gustari copiilor reprezinta bombe calorice nesanatoase cu un continut bogat de grăsimi, zaharuri, aditivi si conservanti.

Excesul de gustari nesanatoase nu vor face decât ca în timp, sa conduca la probleme de sanatate precum diabet sau obezitate.

Alege sa-i oferi copilului tau mai multe gustari reprezentate de fructe si legume, iar dacă optezi pentru ceva dulce, nu uita de moderație.

Cmentariile sunt închise

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More