Un an „Blue Coffee”, maratonul live de 101 picturi cu cafea dedicate 100 de ani istorie BMW – startul pentru un nou proiect
Artistul Adiran Mitu pornea în noiembrie 2016 într-un proiect unic – un maraton live de pictură de 30 de zile care explora istoria BMW. Lucrările au fost inspirate din cele mai spectaculoase momente ale mărcii în sporturile cu motor şi au fost realizate într-o tehnică specială cu acuarelă cu cafea. La un an după proiect, Adrian Mitu pregăteşte împreună cu BMW Group România un al proiect special – o instalaţie despre viaţa legendarului Jochen Neerpasch.
Artistul Adiran Mitu pornea în noiembrie 2016 într-un proiect unic – un maraton live de pictură de 30 de zile care explora istoria BMW. Lucrările au fost inspirate din cele mai spectaculoase momente ale mărcii în sporturile cu motor şi au fost realizate într-o tehnică specială cu acuarelă cu cafea. La un an după proiect, Adrian Mitu pregăteşte împreună cu BMW Group România un al proiect special – o instalaţie despre viaţa legendarului Jochen Neerpasch.
Proiectul a fost dedicat aniversării de 100 de ani a mărcii ş a fost organizat de BMW Group România şi dealerul BMW Auto Cobălcescu, cu sprijinul Park Lake Mall Bucureşti şi cafenelele Paul. A fost o întâlnire unică între artă, istorie şi poveşti, cu sesiuni de prezentare care au avut ca suport tablourile create de Adrian. Clienţi aii mărcii, fani, studenţi sau pur şi simplu trecătorii, au putut să descopere istoria BMW în sporturile cu motor în luni sesiuni de tururi ghidate de-a lungul celor 30 de zile de pictură. Au fost şi o serie de momente spiecale, cum ar fi participarea legendarului pilot Marin Dumitrescu, în vârstă atunci de 97 de ani, tocmai când se pregătea o serie de tablouri despre viaţa sa.
“Blue Coffee” a contribuit la fima internaţională a lui Adrian. După ce aproximativ jumătate din lucrări se vânduseră deja, BMW Car Club of America a comandat colecţia integrală. Au fost refăcute toate tablourile deja vândute într-o interpretare nouă, pentru originalitate. Acum colecţia BMW Car Club of America este expusă în muzeul permanent al organizaţiei, în Spartanburg, lângă fabrica BMW din Statele Unite şi a fost “fundalul” pentru mai multe evenimente importante, inclusiv o prezentare specială cu prilejul startului de producţie pentru noul BMW X3.
Experienţa celor 101 de tablouri va fi baza unui alt proiect special pregătit împreună cu BMW Group – o instalaţie despre viaţa legenedarului Jochen Neerpasch, primul director BMW Motorsport şi iniţiatorul multor proiecte în anii ’70 care au definit pentru totdeauna imaginea mărcii – de la bazele modelelor BMW M, până la iniţiative precum BMW ArtCars sau prima şcoală de pilotaj a unei mărci. Dar cariera lui Neerpasch, una integral dedicată sportului şi în special sportului cu motor, se întinde mult dincolo de anii BMW, de la perfromanţele senzaţionale de pilot, până la programul Mercedes Motorsport la începutul anilor ’90 care a culminat cu victorii în LeMans şi lansarea legendarului Michael Schumacher în lumea Formulei 1.
Despre „Blue coffee”
Proiectul a creat o imagine unică asupra istoriei BMW Motorsport. Au fost reprezentate modele emblematice, precum BMW 328 Touring Coupé, un automobil care a definit imaginea BMW pentru decenii şi a dispărut de două ori în istorie pentru a fi redescoperit şi, în cele din urmă, expus la Muzeul BMW. Au fost redate nu doar cele mai importante victorii în curse ale acestei maşini – Le Mans din 1939 şi Mille Miglia din 1940 -, ci şi o imagine foarte rară a maşinii când era folosită zi de zi în SUA, la finalul anilor ’50. La fel a fost redată istoria faimosul model BMW 507, prezentat în momentele sale definitorii: pilotat în cursă de Hans Stuck în anii ’50, pe platoul de filmare, deţinut de Elvis Presley şi ca descoperire într-un hambar. Încă o dată, vorbim despre istoria unui singur automobil de-a lungul anilor.
Proiectul s-a concentrat nu numai pe piloţii de curse, ci şi pe legendele care au creat automobilele. Sunt urmărite trei poveşti principale: Jochen Neerpasch, creatorul BMW M, şi Paul Rosche şi Alexander von Falkenhausen, doi dintre cei mai importanţi creatori de motoare de la BMW. De asemenea există numeroase momente din curse, precum faimoasa săritoare Pflanzgarten de la Nürburgring, cu Hans-Joachim Stuck în aer cu diferite maşini de-a lungul anilor ’70:3.0 CSL, 320 Groupa 5 sau BMW M1.
„Blue Coffee” a urmărit, de asemenea, victorii în curse importante care s-au pierdut în istoria bogată a BMW – precum prima cursă DTM câştigată de Harald Grohs cu al său 635CSi sau BMW 320d la cursa de 24 de la Nürburgring din 1998, prima victorie majoră pentru un model diesel în istoria motorsportului. Există şi momente neaşteptate, precum Dieter Quester cu BMW M3 în cursa DTM de la Avus, în 1990, când a încheiat pe locul al treilea, după ce maşina s-a răsturnat chiar înaintea liniei de sosire.
Presa despre propiectul „Blue Coffee”
„Rezultatul final nu este cronologie, ci mai degrabă o lungă şi miunată colecţie de poveşti”, scria auto motor şi sport România.
„Mitu a folosit în creaţiile sale un produs foarte popular în Portugalia. Nici mai mult, nici mai puţin decât… cafea. Suprins? Pregătiţi o cafea şi savuraţi [tablourile]”, autosport.pt.
„Ambiţiosul proiect este dincolo de maşini, celebrează cursele legendare şi victoriile importante BMW Motorsport de-a lungul victoriei sale prolifice”, motor1.com.
„La fabrica mărcii din Spartanburg, Statele Unite ale Americii, vor fi expuse aceste 101 lucrări magnifice, create de pictorul Adrian Mitu în principal cu cafea, reprezentând unele dintre cele mai cunoscute și reprezentative imagini și scene ale BMW Motorsport”, motor.es
„Artist reprezintă 100 de ani de istorie BMW în 101 tamblouri uimitoare cu cafea”, drivemag.com
„Dacă consideraţi România şi Europa prea departe pentru a călătorii să admiraţi opera lui Adrian, care vă asiguri personal – este superbă, […] va veni pentru public în expoziţia BMW Car Club of America”, BMWBlog.com
Sursa: BMW Press
Cmentariile sunt închise