Au fost și vești bune, și proaste, la conferința de presă în care Blue Air și-a prezentat rezultatele înregistrate în activitatea din acest an, de pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu.
Vești bune: Blue Air a venit în Constanța și nu pleacă. Au existat îngrijorări, neoficiale, că ar putea desființa baza de aici, pentru că rezultatele nu au fost cele așteptate și pentru că, implicit, compania a pierdut mulți bani operând în Constanța. Câteva sute de mii de euro bune. Altă veste bună este că se au în vedere noi rute externe. Evident, am întrebat despre ce rute este vorba. Tot evident este că Blue Air nu a răspuns, pentru că nu ar fi normal să ofere informații care nu sunt certe, să creeze speranțe false.
„Vom anunța însă curând rutele”, a spus Gheorghe Răcaru, director general al Blue Air.
O altă veste bună este că unele curse vor fi suplimentate de anul viitor.
Vestea proastă: compania renunță la cursa de Roma, care a mers foarte prost. Sub semnul întrebării este cursa de Iași, care de asemenea nu a avut mare căutare. Altă veste proastă: compania nu va zbura și în sezonul de iarnă de pe Kogălniceanu. Cursele se vor relua în jurul datei de 1 iunie 2018 și se vor încheia prin septembrie.
Dar să vedem care sunt cifrele prezentate de Tudor Constantinescu, director comercial al Blue Air.
„Am transportat 43.800 de pasageri, cu un grad mediu de umplere de 70%, împărțiți pe 160 de zboruri care au fost operate domestic, în România, și 346 de zboruri dinspre litoral înspre orașe din Europa. Un număr total de 8 destinații deservite, 4 interne și 4 externe, adică Iași, Cluj, Timișoara și Oradea, respectiv Roma, Milano, Paris și Bruxelles. Ca și perspectivă de operare pentru anul viitor, dorim să creștem la Constanța, dorim să consacrăm operarea noastră pe Constanța, dorim să creăm notorietatea aeroportului, și aici ne referim atât la pasagerii din Constanța, cât și din afara județului, care până ieri nu aveau ideea că se poate ajunge cu avionul pe platforma aeroportului din Constanța. Toată lumea să gândea să se ducă la București și de acolo să găsească un mijloc să ajungă terestru pe litoral. Ne gândim să creștem operarea pe Cluj, să mergem spre 3 frecvențe săptămânale, în vârful sezonului, spre Timișoara vom crește de asemenea la trei frecvențe săptămânal, Oradea – se va dubla operarea. Din punct de vedere locuri, creșterea va fi cu atât mai mare, pentru că zborurile dinspre Cluj vor fi operate cu o aeronavă de capacitate superioară, vorbim de un Boeing 737-800 de 190 de locuri. Pe partea de zboruri externe vom păstra destinațiile care au performant din punct de vedere economic, Milano, Paris și Bruxelles, și vom reveni cu noi destinații. Avem pe planșa de desen și alte opțiuni care să înlocuiască operarea spre Roma, care nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor noastre”, a spus Tudor Constantinescu.
Blue Air ca cumpăra șase Boeing-uri 737-800, al căror preț de catalog este de peste 100de milioane de euro bucata, și va închiria alte șase.
„Vreau să mulțumesc companiei Blue Air pentru aportul important pe care l-a avut în acest sezon estival, în ceea ce privește dezvoltarea turismului constănțean. Efortul companiei a fost unul consistent, iar rezultatele satisfăcătoare. Vreau să îi asigur pe reprezentanții Blue Air că sprijinul municipalității va fi din ce în ce mai vizbil și prin prisma colaborării bilaterale, dar vreau să rețineți că îmi doresc ca toți actorii de pe teritoriul Dobrogei să-și dorească acest lucru, să se unească și să înțelegem că, într-o țară în care infrastructura rutieră sau cea de cale ferată, fiind într-o stare nu tocmai fericită, o reală alternativă o poate reprezenta conectivitatea pe calea aerului”, a spus primarul Decebal Făgădău.
Reprezentanții Blue Air s-au plâns că nu au fost promovați bine. Agențiile de turism, de exemplu, spun ei, nu au anunțat că se poate zbura de pe Kogălniceanu. Curios, chiar Primăria Constanța, care avea tot interesul să se zboare de pe Kogălniceanu, cel puțin declarativ, a cumpărat bilete de avion spre Bruxelles din București, nu din Constanța. Pe 21 iunie, primăria a cumpărat 4 bilete spre Bruxelles, cu plecare de pe Aeroportul Otopeni, nu de pe Kogălniceanu, prin achiziție directă, fără licitație, pentru 15.880 de lei, fără TVA, inclusiv cazare.
Există însă și agenții de turism care au făcut tot posibilul pentru a promova cursele aeriene. Un exemplu pozitiv este Aurelian Marin, de la Paradis Tours, care a avut oferte foarte bune în această vară. Pentru sejururile mai lungi, biletul de avion spre litoral era gratuit. Exemplu de ofertă: circa 650 de lei de persoană pentru o săptămână în Iași, cu transport cu avion și cazare inclusă.
Recomandarea Constanța 100% este să folosiți serviciile Blue Air. O facem fără a avea contract de promovare cu această companie, ci numai din credința sinceră că județul are nevoie de cât mai multe companii și curse aeriene.
Sursa: Constanta 100%
Cmentariile sunt închise